Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin

2 dziewczynki miały dość plastikowych zabawek w McDonald's. Zorganizowały akcję, która odbiła się dużym echem i przyniosła efekt

Autor: Monika Kurek
20-07-2019
2 dziewczynki miały dość plastikowych zabawek w McDonald's. Zorganizowały akcję, która odbiła się dużym echem i przyniosła efekt2 dziewczynki miały dość plastikowych zabawek w McDonald's. Zorganizowały akcję, która odbiła się dużym echem i przyniosła efekt
instagram.com/mcdonaldsitalia/
9-letnia Ella i 7-letnia Caitlin McEwan zamieściły kilka miesięcy temu w internecie petycjędo McDonald's i Burger Kinga z prośbą o wyeliminowanie plastikowych zabawek z zestawów Happy Meal. Mimo zebrania dużej ilości podpisów, obie sieci nie odniosły się do sprawy. Projektem dziewczyn zainteresowała się stacja BBC One, która poruszyła kwestię w jednym z odcinków swojego dokumentu "War on Plastic" pod koniec czerwca. To wreszcie dało jakiś efekt.
- Chcemy chodzić do Burger Kinga oraz McDonald's, ale dzieci bawią się z plastikowymi zabawkami zaledwie przez parę minut. Potem je wyrzucają, a plastik szkodzi zwierzętom oraz zanieczyszcza morza. Chcemy, by rzeczy oferowane przez sieci fast-food nie wpływały negatywnie na równowagę ekologiczną. Dzięki temu będziemy mogli chronić planetę dla siebie samych oraz przyszłych pokoleń. Produkowanie odnawialnych, plastikowych zabawek to za mało. Duże, bogate koncerny nie powinny wcale sprzedawać plastikowych zabawek - napisały w petycji siostry McEwan.
Udało im się zebrać już ok. 400 tysięcy podpisów. Celem jest pół miliona, więc zostało naprawdę niewiele. Dzięki BBC o inicjatywie dziewczynek napisały media na całym świecie. W programie pokazano wycieczkę Elli i Caitlin wraz z prowadzącą "War on Plastic", Anitą Rani, do jednego z londyńskich biur McDonald's, której celem było osobiste przekazanie petycji. Odmówiono im spotkania z odpowiednim departamentem, a następnie zostały wyproszone z budynku przez ochroniarza. Chociaż potem pozwolono siostrom wrócić do biur bez obecności kamer, sieć spotkała się z dużym potępieniem wśród użytkowników Twittera. Brytyjski oddział McDonald's w końcu przyznał się do błędu i przeprosił.
- Staramy się słuchać naszych klientów, ale zawiedliśmy Ellę i Caitlin, za co bardzo przepraszamy. Kiedy się z nami skontaktowały, nie zareagowano zgodnie z procedurami. Staramy się odpowiadać każdemu klientowi osobiście. Powinny otrzymać należytą odpowiedź na swój list i petycję - można przeczytać w oświadczeniu McDonald's UK na Twitterze.
Obiecali również podjęcie odpowiednich działań. W przeciągu 6 miesięcy na terenie Wielkiej Brytanii zostaną wprowadzone zmiany - w Happy Mealach znajdą się gry planszowe, książki i pluszaki, co ma sprawdzić, że sieć zredukuje plastik w zestawach dla dzieci o 60% w porównaniu z pierwszą połową roku.
View this tweet on Twitter
View this post on Instagram
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Mariah Carey zmiotła konkurencję w viralowym wyzwaniu na Instagramie

Mariah Carey zmiotła konkurencję w viralowym wyzwaniu na Instagramie

Studenci z pętlami na szyi stanęli na bryłach lodu, by pokazać konsekwencje katastrofy ekologicznej

Studenci z pętlami na szyi stanęli na bryłach lodu, by pokazać konsekwencje katastrofy ekologicznej

Levi's personalizował stroje uczestników Open'era w ramach akcji Make It Personal

Levi's personalizował stroje uczestników Open'era w ramach akcji Make It Personal

Polecane

Mariah Carey zmiotła konkurencję w viralowym wyzwaniu na Instagramie

Mariah Carey zmiotła konkurencję w viralowym wyzwaniu na Instagramie

Studenci z pętlami na szyi stanęli na bryłach lodu, by pokazać konsekwencje katastrofy ekologicznej

Studenci z pętlami na szyi stanęli na bryłach lodu, by pokazać konsekwencje katastrofy ekologicznej

Levi's personalizował stroje uczestników Open'era w ramach akcji Make It Personal

Levi's personalizował stroje uczestników Open'era w ramach akcji Make It Personal