Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Moda
|
Świat

Ania Kuczyńska zobowiązała się chronić prawa człowieka, pracownika i środowiska. Do tego zazieleni Warszawę

Autor: KB
09-12-2021
Ania Kuczyńska zobowiązała się chronić prawa człowieka, pracownika i środowiska. Do tego zazieleni WarszawęAnia Kuczyńska zobowiązała się chronić prawa człowieka, pracownika i środowiska. Do tego zazieleni Warszawę
ilustracja Olka Osadzińska
Ania Kuczyńska, określana mianem królowej polskiego minimalizmu, od lat z rozwagą i ambicją podchodzi do prowadzenia biznesu. Jej marka słynie ze świetnej jakości, a w ferworze świątecznych zakupów i wobec kolejnych strat, jakie ponosi miasto, w którym mieszka, projektantka zdecydowała się dać coś od siebie jego ludziom oraz planecie. Ania Kuczyńska została partnerem Zielonego Funduszu dla Warszawy, by wspierać inicjatywy proekologiczne, a także podpisała deklarację ONZ Global Compact. Składa się na nią 10 punktów zobowiązujących sygnatariuszy do przestrzegania praw człowieka i pracownika, a także do ochrony środowiska.

Od prostych potrzeb

Partnerstwo z Zielonym Funduszem umożliwia marce czynne włączenie się w program budowy zielonej infrastruktury Warszawy poprzez udzielenie wsparcia finansowego inicjatywom proekologicznym. Teraz część zysku ze sprzedaży ubrań i dodatków Ani Kuczyńskiej zostanie przeznaczona na sadzenie roślin cebulowych na terenach zarządzanych przez Zarząd Zieleni m.st. Warszawy. W ten sposób możemy obdarować więcej niż jedną osobę, a nasze działania realnie wpłyną na otaczającą rzeczywistość. Nie trzeba też zaczynać z wysokiego C, zachętą do zaangażowania mogą być proste potrzeby:
„- Piękno oddziałuje terapeutycznie i edukacyjnie. Zieleń koi zmysły i uspokaja. Otaczając się pięknymi przedmiotami, naturą i ludźmi, żyje nam się milej i lepiej. Nawiązałam do tego także w postpandemicznym projekcie Ania Kuczyńska Razem / zdjęcia Alicja Lesiak, którego bohaterkami zostały kobiety sprawiające swoimi codziennymi działaniami, że świat staje się piękniejszy na wielu poziomach. Rozpoczynając współpracę z Zielonym Funduszem, mam poczucie, że robię coś miłego i dobrego dla mojego miasta, jego mieszkańców oraz dla siebie. Podoba mi się Warszawa pełna kwiatów, a do Zarządu Zieleni zgłosiłam się sama. Postanowiłam wesprzeć ich działania -” mówi Ania Kuczyńska.
Projektantka poszła jeszcze o krok dalej, podpisując deklarację ONZ Global Compact. To niedługa, acz istotna lista zobowiązań, które mają na celu ochronę praw człowieka i pracownika, a także środowiska.
Poniżej lista rzeczy, do których zobowiązała się marka Ania Kuczyńska:
- przestrzegać i wspierać ochronę międzynarodowo uznanych praw człowieka
- eliminować wszelkie przypadki łamania praw człowieka przez firmę
- popierać wolność zrzeszania się i w praktyce uznawać prawo do zbiorowych negocjacji
- wspierać eliminację wszelkich form niewolnictwa i pracy przymusowej
- przyczyniać się do faktycznego zniesienia pracy dzieci
- przeciwdziałać dyskryminacji w sferze zatrudnienia
- wspierać zapobiegawcze podejście do problemów środowiska naturalnego
- podejmować inicjatywy propagujące większą odpowiedzialność środowiskową
- wspierać rozwój i upowszechnianie technologii przyjaznych środowisku
- przeciwdziałać korupcji we wszelkich jej formach / łapówkarstwu i wymuszeniom
View this post on Instagram

Naturalna kolej rzeczy

Ania Kuczyńska nie od dziś prowadzi zrównoważony biznes. Projektantka współpracuje z etycznymi producentami zapewniającymi swoim pracownikom godne wynagrodzenie i warunki pracy, a jej ubrania oraz akcesoria są wykonywane w Polsce, co znacznie ogranicza ślad węglowy. W dodatku do ich produkcji wykorzystywane są naturalne lub pochodzące z recyklingu tkaniny wytwarzane w Europie, a użyte do produkcji toreb i akcesoriów naturalne skóry - w 100% garbowane roślinnie w sposób przyjazny dla środowiska. Wszystko pakowane w biodegradowalne opakowania.
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

W swojej nowej kolekcji Ania Kuczyńska odkrywa kolejne oblicza minimalizmu

W swojej nowej kolekcji Ania Kuczyńska odkrywa kolejne oblicza minimalizmu

Ten spot o neohipisowskiej wspólnocie został stworzony przez polską markę robiącą buty z roślinnej skóry

Ten spot o neohipisowskiej wspólnocie został stworzony przez polską markę robiącą buty z roślinnej skóry

Pod meksykańskim słońcem. Sesja „Ciudad de Mexico” przeniesie was w cieplejsze miejsce

Pod meksykańskim słońcem. Sesja „Ciudad de Mexico” przeniesie was w cieplejsze miejsce

Kampania nie na Święta. MUUV. prezentuje kolekcję hołubiącą Ziemię, jej kształty i kolory

Kampania nie na Święta. MUUV. prezentuje kolekcję hołubiącą Ziemię, jej kształty i kolory

„Miłość nie zawstydza". Jagoda Szelc nakręciła drugi spot antyprzemocowej kampanii SEXED.pl

„Miłość nie zawstydza". Jagoda Szelc nakręciła drugi spot antyprzemocowej kampanii SEXED.pl

Polecane

W swojej nowej kolekcji Ania Kuczyńska odkrywa kolejne oblicza minimalizmu

W swojej nowej kolekcji Ania Kuczyńska odkrywa kolejne oblicza minimalizmu

Ten spot o neohipisowskiej wspólnocie został stworzony przez polską markę robiącą buty z roślinnej skóry

Ten spot o neohipisowskiej wspólnocie został stworzony przez polską markę robiącą buty z roślinnej skóry

Pod meksykańskim słońcem. Sesja „Ciudad de Mexico” przeniesie was w cieplejsze miejsce

Pod meksykańskim słońcem. Sesja „Ciudad de Mexico” przeniesie was w cieplejsze miejsce

Kampania nie na Święta. MUUV. prezentuje kolekcję hołubiącą Ziemię, jej kształty i kolory

Kampania nie na Święta. MUUV. prezentuje kolekcję hołubiącą Ziemię, jej kształty i kolory

„Miłość nie zawstydza". Jagoda Szelc nakręciła drugi spot antyprzemocowej kampanii SEXED.pl

„Miłość nie zawstydza". Jagoda Szelc nakręciła drugi spot antyprzemocowej kampanii SEXED.pl