Moda gra na sentymentach. Powrót do stylu lat 90-tych w kultowej marce

Autor: KB
08-04-2019
Moda gra na sentymentach. Powrót do stylu lat 90-tych w kultowej marce
Powroty do mody sprzed dwóch dekad trwają w najlepsze. Seriale takie jak „Miasteczko Twin Peaks” czy „Przyjaciele” zapisały się w historii nie tylko kina i telewizji, ale również mody. Obie produkcje święcą triumfy także dzisiaj, u wielu wywołując niepohamowane uczucie sentymentu. W latach 90-tych każda dziewczyna chciała wyglądać jak Donna Hayward u Lyncha, podobnie jak chłopcy stylizowali się na ironizującego Chandlera Binga. Tym, co łączyło styl bohaterów i stało się nieodłącznym elementem looku każdego szanującego się nastolatka i nie tylko, były dżinsy. Patrząc dzisiaj na ulice miast na całym świecie, mogłoby się wydawać, że czas stanął w miejscu.
Klasyczne dżinsy były wykonane z grubej tkaniny, charakteryzowały się prostym i ponadczasowym krojem, a często także zamierzonym efektem sprania. Nosiło się je do kultowych, oversize’owych swetrów z wełny, koszul czy luźnych T-shirtów, ale także króciutkich topów, choć ten trend zapoczątkowały raczej gwiazdy popu. Jak już przyjęło się w świecie mody, co dwadzieścia lat historia zatacza koła. Stąd trwający obecnie renesans klasycznego denimu. Dzisiaj takie ubrania ma dla nas Big Star, który nomen omen miano kultowej marki zyskał właśnie w latach 90-tych. Najnowsza linia brandu, U.S. Legend, jest ukłonem w stronę własnych korzeni i złotego okresu dżinsu. Do stworzenia ubrań z tej kolekcji projektanci wykorzystali słynny oldschoolowy denim o grubym splocie i sztywnej strukturze oraz luźne, oversize’owe formy. W dodatku wszystkie projekty U.S. Legend są sygnowane pierwszym, legendarnym logo marki w postaci czerwonej tarczy, więc jeśli ktoś w latach 90-tych marzył o którymś ze słynnych modeli kurtek truckerek czy spodni, ale się go nie doczekał – teraz ma szansę to zmienić. Projekty marki znajdziecie w galerii i na stronie internetowej.
FacebookInstagramTikTokX