Walka z głupotą trwa: Netflix i YouTube wojują z "Bird Box challenge"

Autor: CR
16-01-2019
Walka z głupotą trwa: Netflix i YouTube wojują z "Bird Box challenge"
fot. "Bird Box"/Netflix
Nie otwieraj oczu [oryg. Bird Box] to jeden z najbardziej zaskakujących hitów ostatnich miesięcy. Wyprodukowany przez Netflixa horror pokazuje wędrówkę granej przez Sandrę Bullock głównej bohaterki, która wraz z dwójką dzieci musi przemierzyć wymagającą drogę zupełnie na oślep.
W grudniu platforma poinformowała, że tylko w pierwszym tygodniu film obejrzało 45 milionów użytkowników serwisu. To zdecydowany rekord i spore osiągnięcie biorąc po uwagę, że w tym samym miesiącu ukazały się także m.in. Roma oraz Black Mirror: Bandersnatch (ten drugi obraz ma jednak jeszcze szansę powalczyć o ten tytuł).
Najbardziej zaskakującym efektem popularności dzieła jest jednak rozprzestrzeniające się po internecie "Bird Box Challenge". Setki internautów postanowiło spróbować swoich sił w nawigacji z zasłoniętymi oczami. Jak widać poniżej, nawet we własnym domu można sobie w ten sposób zrobić poważną krzywdę. Jeden z "odważnych" (by nie użyć innego słowa) użytkowników Twittera umieścił na platformie filmik, w którym nakłada czapkę na oczy podczas prowadzenia samochodu.
Jak widać powyżej, inspirowane filmem wyzwanie może być początkiem serii naprawdę niefortunnych i tragicznych w skutkach zdarzeń. Do sprawy postanowił się odnieść więc sam Netflix:
"Nie wierzę, że muszę to mówić, ale: PROSZĘ NIE ZRÓBCIE SOBIE KRZYWDY PRZEZ BIRD BOX CHALLENGE. Nie wiemy jak to się zaczęło i doceniamy uwielbienie, ale Chłopiec i Dziewczynka [dwie z głównych postaci w filmie - red.] mają jedno życzenie na 2019 rok: żebyście nie wylądowali w szpitalu dzięki memom."
Do walki z zaraźliwym fenomenem w połowie stycznia dołączył także YouTube. Platforma zapowiedziała, że nie będzie publikować rejestracji Bird Box Challenge. W oficjalnym komunikacie możemy przeczytać: "Wszelkie wyzwanie, które stwarzają ryzyko śmierci tych, którzy się ich podejmują nie będą dozwolone na YouTube'ie".
FacebookInstagramTikTokX