Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Moda

„Biznes narodził się sam”. Torebki z koralików Kingi Król, które pokochały Polki w czasie pandemii

02-03-2021
„Biznes narodził się sam”. Torebki z koralików Kingi Król, które pokochały Polki w czasie pandemii„Biznes narodził się sam”. Torebki z koralików Kingi Król, które pokochały Polki w czasie pandemii
fot. materiały promocyjne
Ten biznes narodził się sam. Kinga Król zafascynowała się modą obserwując przechodniów w Londynie.
„– „Zaczerpnęłam z tego street stylu mega dużo inspiracji. Londyn jest tak bardzo otwartym miejscem i wyrażenie siebie przez ubrania jest normą. Ludzie nie boją się eksperymentować z tym co noszą i rzadko siebie wzajemnie pod tym względem oceniają” mówi Król.
Absolwentka filmoznawstwa, która w portfolio ma projekty realizowane w Sewilli i Kapsztadzie, torebki z koralików zaczęła robić podczas pandemii.
„– „Chciałam mieć torebkę z koralików od dawna. Nadszedł COVID i uznałam, że spróbuję sama sobie taką zrobić. Zadziałało jak terapia” dodaje projektantka.
Król pochwaliła się swoim dziełem w mediach społecznościowych, a stąd poszło już szybko. Jedną z jej pierwszych orędowniczek została influencerka Aleksandra Rałowska, a gdy kolejnych zapytań o torebki było już tak dużo, że trudno było nadążyć jednocześnie z rękodziełem i odpisywaniem na wiadomości, Król postanowiła założyć internetowy sklep.
„– „W gruncie rzeczy ten biznes narodził się sam” mówi.
Ostatnio zainteresowały się nimi dziennikarze z brytyjskiej edycji Vogue’a.
„– „To znak, że nie mogę się poddawać. A są momenty, wiele momentów, kiedy wątpię w to, co robię” twierdzi.
Kinga Król traktuje swoje torebki jak małe dzieła sztuki. Inspiruje się modą lat dziewięćdziesiątych, dzięki czemu każda z nich nazwana jest imieniem jednej z ikon tamtych lat: Drew Barrymore, Winona Ryder czy Alicia Silverstone. Ze współczesnych artystek Kinga śledzi poczynania Peggy Gou, której zresztą słucha przy pracy nad kolejnymi torebkami.
Tworzy je z zarówno nowych, jak i używanych korali i produktów. Jako zagorzała przeciwniczka fast fashion stara się kupować jak najwięcej rzeczy z drugiej ręki, zarówno do szafy, jak i do produkcji.
„– „Potrafię kupić używaną torebkę z sieciówki, której pękła rączka i stworzyć z niej coś nowego, dać jej nowe życie” mówi.
Ostatnio zaczęła także malować zużyte buty. Największym wyzwaniem pozostaje czas, a dokładniej jego brak. Ręczna robota zajmuje dużo czasu, szczególnie, gdy wykonana jest z dbałością o najmniejszy detal. W przypadku materiału, jakim są koraliki, mowa o bezkompromisowym perfekcjonizmie, a może nawet pedanterii.
„– „Bardzo chciałabym móc zrobić jeszcze więcej torebek. Mam strasznie dużo pomysłów i staram się je realizować krok po kroku. Na szczęście moje klientki są bardzo cierpliwe i wyrozumiałe” mówi z uśmiechem.
Wiadomości i słowa wsparcia, które dostaje na co dzień od swoich fanek i klientek, dodają jej determinacji i energii do tworzenia. I tego jej życzymy.
Sklep: www.kingakrol.com
/tekst: Cathy Nhung/
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

London Fashion Week 2021: pokazy, których nie możecie przegapić

London Fashion Week 2021: pokazy, których nie możecie przegapić

Romantyczny niepokój. Sesja „Voices” Edyty Leszczak to fotograficzne wołanie o wolność

Romantyczny niepokój. Sesja „Voices” Edyty Leszczak to fotograficzne wołanie o wolność

Miłośnik miłości. W nowej kampanii Jacquemusa główną rolę grają zakochane pary

Miłośnik miłości. W nowej kampanii Jacquemusa główną rolę grają zakochane pary

Po 6 latach otworzyły wymarzony sklep własnej marki MUUV. „Mamy to”, mówią Kaja i Malina

Po 6 latach otworzyły wymarzony sklep własnej marki MUUV. „Mamy to”, mówią Kaja i Malina

10 polskich marek i projektantów, którzy nie dali się w 2020 roku

10 polskich marek i projektantów, którzy nie dali się w 2020 roku

Polecane

London Fashion Week 2021: pokazy, których nie możecie przegapić

London Fashion Week 2021: pokazy, których nie możecie przegapić

Romantyczny niepokój. Sesja „Voices” Edyty Leszczak to fotograficzne wołanie o wolność

Romantyczny niepokój. Sesja „Voices” Edyty Leszczak to fotograficzne wołanie o wolność

Miłośnik miłości. W nowej kampanii Jacquemusa główną rolę grają zakochane pary

Miłośnik miłości. W nowej kampanii Jacquemusa główną rolę grają zakochane pary

Po 6 latach otworzyły wymarzony sklep własnej marki MUUV. „Mamy to”, mówią Kaja i Malina

Po 6 latach otworzyły wymarzony sklep własnej marki MUUV. „Mamy to”, mówią Kaja i Malina

10 polskich marek i projektantów, którzy nie dali się w 2020 roku

10 polskich marek i projektantów, którzy nie dali się w 2020 roku