Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Ludzie

Brytyjczycy zszokowani zdjęciem posiniaczonej Kate Middleton w nowej kampanii

29-11-2021
Brytyjczycy zszokowani zdjęciem posiniaczonej Kate Middleton w nowej kampaniiBrytyjczycy zszokowani zdjęciem posiniaczonej Kate Middleton w nowej kampanii
Wstrząsające zdjęcie posiniaczonej księżnej Cambridge jest częścią kampanii sprzeciwiającej się przemocy wobec kobiet. Wizerunek księżnej został użyty bez zgody Pałacu, a samo zdjęcie znalazło się na przystankach autobusowych i budynkach w Mediolanie oraz hiszpańskim Los Alcazares. Autorem kampanii „Zgłosiła go, ale i tak została zabita" jest włoski artysta i aktywista aleXsandro Palombo. Projekt jest częścią międzynarodowej kampanii Women’s Global Leadership Institute.

Na granicy dobrego smaku

Artysta wykorzystał w swojej kampanii wizerunki wysoko postawionych kobiet. Tak samo jak w przypadku księżnej, ich podobizny zostały poddane fotoedycji. Na zdjęciach widzimy Ursulę von der Leyen, Kamalę Harris, Christine Lagarde i hiszpańską królową Letizie, a wszystkie fotografie są opatrzone podpisem „Zgłosiła go – Ale nikt jej nie uwierzył – Została sama – Nie była chroniona – On nie został aresztowany – I tak została zabita".
View this post on Instagram

Element szoku

Jak podaje dziennik The Sun, rzecznik prasowy Pałacu Buckingham poinformował, że księżna nie wyraziła zgody na użycie swojego wizerunku. Autor prac podkreśla, że zdjęcia mają przyciągać uwagę. Jego zdaniem niewydolność systemu oraz niedostateczne reakcje polityków działają na niekorzyść ofiar. Państwo, które nie chroni ofiar i pozostawia kobiety samym sobie jest cichym wspólnikiem przemocy.
To nie pierwszy raz, gdy aleXsandro Palombo przełamuje w swojej sztuce tabu. Palombo używa w swoich pracach wizerunków znanych postaci, aby skupić uwagę na ważnych społecznie problemach. Na przykład w maju tego roku skoncentrował się na temacie menstruacji. Korzystając z podobizny Kim Kardashian zwrócił uwagę na to jak postrzegana w naszym społeczeństwie jest krew menstruacyjna. Ukazując znaną celebrytkę w majtkach ubrudzonych krwią Palombo przedstawił także odbiocom zupełnie nowy obraz nieskazitelnej celebrytki. Wcześniej przeobraził również księżniczki Disneya w amazonki, przypominając, że rak piersi jest najczęściej diagnozowanym nowotworem w 140 krajach świata. Artysta ewidentnie nie boi się kontrowersji i wie, że to właśnie najskuteczniej przyciąga uwagę.
View this post on Instagram
/tekst: Julita Karpacz/
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

„I tak by to wziął Sobel". Mata dissuje hejterów i komentuje współpracę z McDonald's na nowym tracku

„I tak by to wziął Sobel". Mata dissuje hejterów i komentuje współpracę z McDonald's na nowym tracku

Australijscy strażacy pozują ze zwierzętami w kalendarzu charytatywnym na 2022 rok

Australijscy strażacy pozują ze zwierzętami w kalendarzu charytatywnym na 2022 rok

„Ta trauma nigdy nie minie". Jennifer Lawrence o wycieku swoich nagich zdjęć

„Ta trauma nigdy nie minie". Jennifer Lawrence o wycieku swoich nagich zdjęć

SEXED.pl. rusza z Linią Pomocy. Wieniawa i Włosok w mocnym spocie antyprzemocowej kampanii

SEXED.pl. rusza z Linią Pomocy. Wieniawa i Włosok w mocnym spocie antyprzemocowej kampanii

TVP: Homofobiczna debata po „Bohemian Rhapsody". Mercury „nie afiszował się" ze swoją seksualnością?

TVP: Homofobiczna debata po „Bohemian Rhapsody". Mercury „nie afiszował się" ze swoją seksualnością?

Polecane

„I tak by to wziął Sobel". Mata dissuje hejterów i komentuje współpracę z McDonald's na nowym tracku

„I tak by to wziął Sobel". Mata dissuje hejterów i komentuje współpracę z McDonald's na nowym tracku

Australijscy strażacy pozują ze zwierzętami w kalendarzu charytatywnym na 2022 rok

Australijscy strażacy pozują ze zwierzętami w kalendarzu charytatywnym na 2022 rok

„Ta trauma nigdy nie minie". Jennifer Lawrence o wycieku swoich nagich zdjęć

„Ta trauma nigdy nie minie". Jennifer Lawrence o wycieku swoich nagich zdjęć

SEXED.pl. rusza z Linią Pomocy. Wieniawa i Włosok w mocnym spocie antyprzemocowej kampanii

SEXED.pl. rusza z Linią Pomocy. Wieniawa i Włosok w mocnym spocie antyprzemocowej kampanii

TVP: Homofobiczna debata po „Bohemian Rhapsody". Mercury „nie afiszował się" ze swoją seksualnością?

TVP: Homofobiczna debata po „Bohemian Rhapsody". Mercury „nie afiszował się" ze swoją seksualnością?