Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Moda

Extinction Rebellion z głośnym apelem podczas Paryskiego Tygodnia Mody. Projektanci dołączają

01-10-2020
Extinction Rebellion z głośnym apelem podczas Paryskiego Tygodnia Mody. Projektanci dołączająExtinction Rebellion z głośnym apelem podczas Paryskiego Tygodnia Mody. Projektanci dołączają
źr. instagram.com/fashion_act_now
Aktywiści ekologiczni z Extinction Rebellion wystosowali list otwarty do branży modowej, wzywając jej społeczność do zmiany swoich działań względem nadmiernej konsumpcji, produkcji i tym samym – destrukcji. List przybiera formę filmu, rozpoczynając globalną kampanię „Fashion Act Now”, która ma być kolejnym krokiem w celu ograniczenia zmian klimatycznych. Czy poskutkuje?
W liście otwartym zacytowano wielu modowych gigantów, między innymi niesamowicie wpływowego w ostatnich latach Virgila Abloha, który skomentował sprawę, trzeba przyznać, w bardzo rozsądny sposób:
„To nasze powołanie, by przekształcić branżę w to, czym może być dla ludzi, aby iść naprzód i wykonywać nie próżny, ale humanitarny zawód” powiedział projektant.

Modo, działaj TERAZ

Mimo że kampania „Fashion Act Now” nawołuje do zniesienia wszelkich fashion weeków, paradoksalnie została uruchomiona podczas odbywającego się właśnie Paryskiego Tygodnia Mody, który mimo wielu dyskusji wciąż generuje ogrom niepotrzebnych kosztów. Nietrudno wywnioskować, że stojący za kampanią aktywiści wyborem właśnie tej imprezy chcieli przyciągnąć jak największą uwagę do swoich działań.
„Sektor mody i luksusu promuje styl życia i elitarność z dużym udziałem zasobów naturalnych i dwutlenku węgla. Dyrektorzy kreatywni luksusowych marek mają wpływ na najbogatszych ludzi na świecie” – powiedziała aktywistka Clare Farrell.
Osobistości takie jak Marc Jacobs czy Stella McCartney również wyraziły swoją dezaprobatę wobec funkcjonowania branży. Ich wypowiedzi skupiały się głównie na ogromnej nadprodukcji, marnowaniu energii, pieniędzy oraz materiałów. Jacobs przyznał nawet, że nie ma tylu klientów, żeby wszystko się sprzedało.
Wyreżyserowany przez Tessę Edwards i Kailash Bharti listowy film „Fashion Act Now” nakręcono na obszarze popożarowym, zaś jego narratorem jest działacz na rzecz klimatu, pedagog i obrońca zdrowia psychicznego Tori Tsui. Zachęcamy do obejrzenia i zadania sobie pytania: mimo wysiłków, dyskusji i założeń, na ile tak naprawdę branża modowa jest w stanie się zmienić w świecie kapitalizmu? Czy oczekiwania konsumentów rzeczywiście są i pozostaną inne?
View this post on Instagram
/tekst: Joanna Jachoł/
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Iggy Pop, A$AP Rocky i Tyler, the Creator na wspólnej imprezie w najnowszej kampanii Gucci [wideo]

Iggy Pop, A$AP Rocky i Tyler, the Creator na wspólnej imprezie w najnowszej kampanii Gucci [wideo]

Tatuum kontra depresja. Marka wspiera Antydepresyjny Telefon Zaufania

Tatuum kontra depresja. Marka wspiera Antydepresyjny Telefon Zaufania

Marynarka, którą można nosić jako spódnicę? Rozmawiamy z Wiktorią Frankowską, zdolną i mądrą absolwentką MSKPU

Marynarka, którą można nosić jako spódnicę? Rozmawiamy z Wiktorią Frankowską, zdolną i mądrą absolwentką MSKPU

Dlaczego grozi nam susza i co możemy zrobić, aby jej przeciwdziałać?

Dlaczego grozi nam susza i co możemy zrobić, aby jej przeciwdziałać?

„Mięso” z konopi już niedługo na rynku. Ma zawierać więcej białka niż to prawdziwe

„Mięso” z konopi już niedługo na rynku. Ma zawierać więcej białka niż to prawdziwe

Polecane

Iggy Pop, A$AP Rocky i Tyler, the Creator na wspólnej imprezie w najnowszej kampanii Gucci [wideo]

Iggy Pop, A$AP Rocky i Tyler, the Creator na wspólnej imprezie w najnowszej kampanii Gucci [wideo]

Tatuum kontra depresja. Marka wspiera Antydepresyjny Telefon Zaufania

Tatuum kontra depresja. Marka wspiera Antydepresyjny Telefon Zaufania

Marynarka, którą można nosić jako spódnicę? Rozmawiamy z Wiktorią Frankowską, zdolną i mądrą absolwentką MSKPU

Marynarka, którą można nosić jako spódnicę? Rozmawiamy z Wiktorią Frankowską, zdolną i mądrą absolwentką MSKPU

Dlaczego grozi nam susza i co możemy zrobić, aby jej przeciwdziałać?

Dlaczego grozi nam susza i co możemy zrobić, aby jej przeciwdziałać?

„Mięso” z konopi już niedługo na rynku. Ma zawierać więcej białka niż to prawdziwe

„Mięso” z konopi już niedługo na rynku. Ma zawierać więcej białka niż to prawdziwe