Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Moda
|
Ludzie

Fenomen Labubu. Pluszowy charms do torebki, za którym szaleje internet – każdy chce go mieć

21-05-2025
Fenomen Labubu. Pluszowy charms do torebki, za którym szaleje internet – każdy chce go miećFenomen Labubu. Pluszowy charms do torebki, za którym szaleje internet – każdy chce go mieć
instagram.com/lalalalisa_m/
Labubu – kolorowe potworki marki Pop Mart – stały się nowym must-have na TikToku i Instagramie. Są wszędzie, wszyscy je chcą, a zdobycie jednego graniczy z cudem. Czy mamy do czynienia z kolejną odsłoną konsumpcyjnego szaleństwa?

Labubu – viralowy gadżet, który trudno dostać

Labubu to duże, puchate figurki, również w formie breloczków, w kształcie uroczych, trochę dziwacznych stworków, produkowane przez markę Pop Mart. Od kilku miesięcy szturmem podbijają media społecznościowe. Problem? Są praktycznie niedostępne – wszędzie wyprzedane, a nowe dostawy znikają z półek w mgnieniu oka. Wiele osób zaczyna zadawać pytanie: czy to tylko słodki gadżet, czy może już nowa fala przesadzonego konsumpcjonizmu?
View this tweet on Twitter

Następca Sonny Angel

Jeszcze niedawno cały świat oszalał na punkcie Sonny Angel – małych figurek wyglądających jak dzieci w przebraniach, które również sprzedawane były jako tzw. blind boxy. Teraz ich miejsce zajmuje Labubu. Wcześniej cena jednego breloczka zaczynała się od ok. 85 zł, teraz są one dostępne w przedziela od 150 do 300 zł. A co więcej, kupując go, nie wiesz, który konkretnie model dostaniesz. Dla jednych to zabawa i element niespodzianki, dla innych – niezrozumiały i przereklamowany wydatek.

„To tylko breloczek!”

W internecie trwa dyskusja. Jedni uważają Labubu za słodki dodatek i niewinną przyjemność, inni – za niepotrzebny trend, który promuje niezdrowe wzorce zakupowe. Krytycy zwracają uwagę na absurdalnie wysoką cenę i fakt, że breloczek sam w sobie nie niesie żadnej większej wartości – ani kolekcjonerskiej, ani użytkowej. Jednak w internecie wiele influencerek nakręca na nie popyt. Popularność Labubu nie wzięła się znikąd. Wiele influencerek i celebrytek pokazuje swoje breloczki przypięte do torebek, plecaków czy kluczy. W efekcie ich odbiorcy – często młodsi – także chcą mieć „coś fajnego” i utożsamić się ze swoim wzorcem. W ten sposób popyt rośnie, a dostępność maleje.
View this post on Instagram

Konsumpcjonizm w pastelowych barwach

Jak przy każdym viralowym hicie, szybko pojawiły się podróbki. W internecie roi się od nieoryginalnych Labubu, które często sprzedawane są… drożej niż oryginały. Kupujący z drugiej ręki często nie są w stanie ich odróżnić i przepłacają za produkt, który nie ma nic wspólnego z Pop Mart.
Influencerzy pokazujący haule z wieloma pudełkami Labubu spotykają się z zarzutami promowania impulsywnego kupowania drogich, zbędnych rzeczy. Choć bronią się, że to ich prawo do czerpania radości, wielu internautów zwraca uwagę, że młodsi widzowie mogą nie rozumieć kontekstu i ślepo naśladować swoich idoli. Pojawia się więc pytanie: czy influencerzy powinni ponosić odpowiedzialność za to, co promują, czy to jednak rola rodziców, by kontrolować treści jakie ich dzieci przyswajają? La Bubu stało się symbolem tej szerszej dyskusji o wpływie social mediów na konsumpcję.
Tekst : Amanda Kazi
Left Arrow
1/6
Right Arrow
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Influencerka pokazała stalkera. „Dopóki nie zrobi mi krzywdy fizycznej, to nie mogą nic zrobić”

Influencerka pokazała stalkera. „Dopóki nie zrobi mi krzywdy fizycznej, to nie mogą nic zrobić”

8 filmów, na które warto wybrać się do kina w maju

8 filmów, na które warto wybrać się do kina w maju

12 mocnych i gorących premier na platformach streamingowych w maju

12 mocnych i gorących premier na platformach streamingowych w maju

10 mocnych i gorących premier na platformie Max w maju

10 mocnych i gorących premier na platformie Max w maju

Gwiazda „Białego Lotosu” zachwyca się polskim filmem. „Wybrzmiewał we mnie miesiącami”

Gwiazda „Białego Lotosu” zachwyca się polskim filmem. „Wybrzmiewał we mnie miesiącami”

Tą grafiką Matylda Damięcka podsumowała wybory. „Komentarz idealny do sytuacji”

Tą grafiką Matylda Damięcka podsumowała wybory. „Komentarz idealny do sytuacji”

Polecane

Influencerka pokazała stalkera. „Dopóki nie zrobi mi krzywdy fizycznej, to nie mogą nic zrobić”

Influencerka pokazała stalkera. „Dopóki nie zrobi mi krzywdy fizycznej, to nie mogą nic zrobić”

8 filmów, na które warto wybrać się do kina w maju

8 filmów, na które warto wybrać się do kina w maju

12 mocnych i gorących premier na platformach streamingowych w maju

12 mocnych i gorących premier na platformach streamingowych w maju

10 mocnych i gorących premier na platformie Max w maju

10 mocnych i gorących premier na platformie Max w maju

Gwiazda „Białego Lotosu” zachwyca się polskim filmem. „Wybrzmiewał we mnie miesiącami”

Gwiazda „Białego Lotosu” zachwyca się polskim filmem. „Wybrzmiewał we mnie miesiącami”

Tą grafiką Matylda Damięcka podsumowała wybory. „Komentarz idealny do sytuacji”

Tą grafiką Matylda Damięcka podsumowała wybory. „Komentarz idealny do sytuacji”