Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Muzyka

First Class by Avangart Tabldot: Nocny lot nad Warszawą

23-07-2025
First Class by Avangart Tabldot: Nocny lot nad WarszawąFirst Class by Avangart Tabldot: Nocny lot nad Warszawą
fot. materiały prasowe organizatora
Warszawa ma swoje nieoczywiste pasy startowe. Jednym z nich jest taras widokowy Centrum Bankowo-Finansowego przy Nowym Świecie – surowa, modernistyczna przestrzeń zawieszona nad tętniącą życiem ulicą. Właśnie stąd 25 lipca o 21:00 startuje kolejny lot cyklu First Class, tym razem z muzycznym kokpitem przejętym przez stambulskie trio Avangart Tabldot.
Do 6 rano miasto będzie tylko migotać w dole, a pasażerowie – zanurzeni w hipnotyczny miks organicznych beatów, bliskowschodnich motywów i elektronicznej psychodelii – polecą tam, gdzie granice gatunków tracą sens.

Cykl, który myśli jak linia lotnicza

First Class narodził się z tęsknoty za eventem, który jest czymś więcej niż imprezą: to kuratorsko zaprojektowana podróż, w której każdy element - od zaproszonych artystów, przez komunikację i oprawę wizualną, po tempo budowania dramaturgii - tworzy spójny story arc. „Nie chcieliśmy kolejnej nocy z DJ-ami. Chcieliśmy lotu: z boardingiem, cabin crew, destynacją. Z emocją startu i miękkim lądowaniem o świcie” - mówi Maciek Konca booker cyklu. Konsekwencja w tej narracji sprawia, że publiczność First Class wie, że kupuje bilet nie na line-up, lecz na doświadczenie.

Avangart Tabldot – goście z innego kontynentu brzmień

Avangart Tabldot to projekt, który w krótkim czasie zdobył międzynarodową publiczność. Ich sety przypominają film drogi: pulsują podstawą rytmiczną house’u i techno, ale to, co je wyróżnia, to organiczna warstwa - żywe instrumentarium, sample, wokale, motywy folkowe znad Bosforu i z Bliskiego Wschodu. To muzyka, która nie boi się ornamentu i hipnozy.
„Uwielbiamy miejsca, które same w sobie niosą historię. Beton, szkło i panorama miasta dają nam ramę do malowania dźwiękiem” zdradza nam organizator cyklu Mateusz Ślusarski.
Na pokładzie, obok headlinerów, pojawią się lokalni piloci: LuLu Malina, Konca, Kuvau i Mike Konstanty. Każdy z nich wnosi do line-upu inną energię: od głębiej zanurzonych w underground groove’ów po bardziej melodyjne, taneczne frazy. Taki dobór „załogi” to nie przypadek: ma budować napięcie, warstwowość i poczucie drogi.

Scenografia: brutalizm, horyzont, światło

Taras CBF to przestrzeń, która sama w sobie jest manifestem. Betonowe płyty, rytmy przeszkleń, widok na Śródmieście - to idealny kontrapunkt dla rozedrganych, organicznych dźwięków. Organizatorzy świadomie pracują z miejscem: delikatne mappingi, punktowe światło, krótkie komunikaty „instrukcje” nawiązujące do języka lotnictwa. Boarding? Oczywiście. Sygnał turbulence? Tylko w muzyce.
Ta edycja akcentuje nocny charakter - start po zachodzie słońca, a lądowanie o poranku to stały element dramaturgii.
„Zależy nam na tym, by ludzie czuli, jak zmienia się percepcja. Inaczej tańczy się o 22, inaczej o 3 nad ranem, a jeszcze inaczej, gdy o 5 zaczyna się robić jasno. To nasz ulubiony moment - kiedy muzyka staje się miękka, a ciało wciąż pamięta noc” dodaje Mateusz Kuwał, współorganizator cyklu.

First Class – co już było, co dalej?

Cykl ma za sobą udany lot inauguracyjny, który udowodnił, że w Warszawie jest przestrzeń na wydarzenia wymykają się tradycyjnym ramom klubu i festiwalu. W poprzednich odsłonach pojawiały się m.in. Ankhoi, Ajna, SOMMA, Liva K, grupa Scenarios oraz francuski duet Chambord. Zasięgi w social mediach, bilety wyprzedane w kolejnych pulach, pozytywne recenzje w mediach branżowych i lifestyle’owych – to wszystko pokazuje, że First Class buduje społeczność.
W planach kolejne destynacje i goście, którzy zainspirują lokalną scenę.
„Lubimy myśleć w kategoriach tras. Nasz następny lot? Pracujemy nad tym, żeby zaskoczyć nawet stałych pasażerów” zdradza z uśmiechem Michał Konstanty.

Bilety, pule, formalności

Wejściówki sprzedawane są w systemie pul – aktualnie aktywna jest IV i przedostatnia. Warto śledzić kanały organizatora, bo każda pula różni się cenowo, a ostatnie bilety zwykle znikają na długo przed startem. Organizator zapewnia pełną transparentność: w przypadku zmiany terminu lub odwołania wydarzenia obowiązuje zwrot środków. Na miejscu: płatności bezgotówkowe, strefa chill, bar z autorskimi koktajlami inspirowanymi lotnictwem (np. „Take Off Spritz”, „Night Landing Sour”).
Dress code? Brak, ale zawsze mile widziane są interpretacje „first class” i fantazje na temat podróży. Im bardziej kreatywne podejście, tym większa szansa, że trafisz na zdjęcia w podsumowaniu wydarzenia.

Dla kogo jest First Class?

Dla tych, którzy lubią muzykę elektroniczną w wersji „experience”, a nie tylko w formie playlisty. Dla osób ceniących curated events - czyli takie, w których ktoś wziął odpowiedzialność za klimat. Dla miejskich flâneurów, szukających nowych perspektyw na Warszawę. Dla ludzi, którzy lubią czuć, że są częścią „lotu”, nawet, jeśli to tylko metafora, a pas startowy z betonu znajduje się na wysokości kilku pięter.
Taras CBF, 25/26 lipca 2025, 21:00–06:00
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Imprezy First Class w Aeroklubie Warszawskim. Na początek kolektyw w składzie, którego jeszcze u nas nie było

Imprezy First Class w Aeroklubie Warszawskim. Na początek kolektyw w składzie, którego jeszcze u nas nie było

Sabrina Carpenter zmienia okładkę nowej płyty. Odpowiada krytykom, odnosząc się do Boga

Sabrina Carpenter zmienia okładkę nowej płyty. Odpowiada krytykom, odnosząc się do Boga

Mamy pierwszy zwiastun nowego filmu Yorgosa Lanthimosa – „Bugonia” [WIDEO]

Mamy pierwszy zwiastun nowego filmu Yorgosa Lanthimosa – „Bugonia” [WIDEO]

Kultowe „Heroes” w nowej wersji Karin Ann. W nagraniu wzięli udział muzycy Bowiego

Kultowe „Heroes” w nowej wersji Karin Ann. W nagraniu wzięli udział muzycy Bowiego

Berghain, beat i bezkompromisowość. CHLOÉ o intymności setów, sile podziemia, nowej erze elektroniki i kompozycji dla francuskiego domu modu Hermès

Berghain, beat i bezkompromisowość. CHLOÉ o intymności setów, sile podziemia, nowej erze elektroniki i kompozycji dla francuskiego domu modu Hermès

Freddie Mercury miał córkę? Wstrząsające wyznanie w nowej biografii artysty

Freddie Mercury miał córkę? Wstrząsające wyznanie w nowej biografii artysty

Polecane

Imprezy First Class w Aeroklubie Warszawskim. Na początek kolektyw w składzie, którego jeszcze u nas nie było

Imprezy First Class w Aeroklubie Warszawskim. Na początek kolektyw w składzie, którego jeszcze u nas nie było

Sabrina Carpenter zmienia okładkę nowej płyty. Odpowiada krytykom, odnosząc się do Boga

Sabrina Carpenter zmienia okładkę nowej płyty. Odpowiada krytykom, odnosząc się do Boga

Mamy pierwszy zwiastun nowego filmu Yorgosa Lanthimosa – „Bugonia” [WIDEO]

Mamy pierwszy zwiastun nowego filmu Yorgosa Lanthimosa – „Bugonia” [WIDEO]

Kultowe „Heroes” w nowej wersji Karin Ann. W nagraniu wzięli udział muzycy Bowiego

Kultowe „Heroes” w nowej wersji Karin Ann. W nagraniu wzięli udział muzycy Bowiego

Berghain, beat i bezkompromisowość. CHLOÉ o intymności setów, sile podziemia, nowej erze elektroniki i kompozycji dla francuskiego domu modu Hermès

Berghain, beat i bezkompromisowość. CHLOÉ o intymności setów, sile podziemia, nowej erze elektroniki i kompozycji dla francuskiego domu modu Hermès

Freddie Mercury miał córkę? Wstrząsające wyznanie w nowej biografii artysty

Freddie Mercury miał córkę? Wstrząsające wyznanie w nowej biografii artysty