Jacquemus najbardziej wpływową marką modową nowej generacji

24-04-2020
Jacquemus najbardziej wpływową marką modową nowej generacji
fot. Instagram/jacquemus
Ranking „Next 20” stworzony przez Lyst we współpracy z Highsnobiety prezentuje 20 najszybciej rozwijających się firm odzieżowych. W najnowszej edycji marka założona przez Simona Porte Jacquemusa znalazła się na pierwszym miejscu, wyprzedzając chociażby Marine Serre czy Amiri.
Historia marki Jacquemus to historia marzeń małego chłopca z Prowansji, który po śmierci swojej matki, zadecydował, by postawić wszystko na jedną kartę i założyć własny brand. Po dziesięciu latach działalności Jacquemus podbija nie tylko paryskie wybiegi, ale także social media i rankingi sprzedaży.

Eksperci i dane

Wyłonienie najlepszej dwudziestki spośród 250 marek z pewnością nie było łatwe, dlatego pod uwagę wzięto wiele czynników, w sumie 11 tysięcy. Wśród nich znalazły się: liczba wyszukiwań w Google, wzmianki w social mediach oraz dyskusje na blogach i forach. Do tego przy tworzeniu zestawienia brano pod uwagę zdania ekspertów reprezentujących różne profesje – konsultantów, dziennikarzy czy dyrektorów wykonawczych. Nic więc dziwnego, że Jacquemus znalazł się na szczycie rankingu. Ostatni rok był dla projektanta pasmem sukcesów. Zaczęło się od czerwcowego pokazu, podczas którego modelki i modele przechadzali się po niezwykle długim wybiegu w kolorze fuksji rozłożonym na polu lawendy – tak marka świętowała swoje dziesięciolecie. Celebracja okrągłej rocznicy szła w parze z dynamicznie rosnącą popularnością torebki Chiquito. Symbolem dobrej passy projektanta była ostatnimi czasy Gigi Hadid teatralnie odgarniająca włosy podczas pokazu na jesień/zimę 2020. Nie tylko słowa, ale też liczby potwierdzają sukces Fancuza. Według Lyst i Highsnobiety hasło „Jacquemus” wyszukiwane było ponad 183 tys. razy w Europie i Ameryce w przeciągu miesiąca, a liczba wzmianek w mediach po ostatnim pokazie wzrosła o 1116%.

Jaquemus króluje w sieci

– „Jacquemus do perfekcji opanował sztukę budowania cyfrowej społeczności. Prowadząc przejrzystą 360-stopniową komunikację i strategię PR, tworząc przyjazne Instagramowi produkty, które noszone są przez różne typy kobiet – od Lizzo do Kylie Jenner – a także oferując konkurencyjne cenowo ubrania, uczy luksusowe domy mody z tradycją, jak zwracać na siebie uwagę publiczności komentują autorzy raportu.
Jeżeli jesteście ciekawi, jak wyglądała droga projektanta na szczyt, możecie o niej przeczytać w naszym tekście, w którym opisujemy wcześniejsze losy Jacquemusa.
/tekst: Filip Janiak/
FacebookInstagramTikTokX