Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Muzyka

Jay-Z jest oficjalnie miliarderem - jako pierwszy hip-hopowiec w historii

Autor: Monika Kurek
04-06-2019
Jay-Z jest oficjalnie miliarderem - jako pierwszy hip-hopowiec w historiiJay-Z jest oficjalnie miliarderem - jako pierwszy hip-hopowiec w historii
instagram.com/beyonce/
To może wydać się zaskakujące, ale dotychczas wśród hip-hopowców nie było ani jednego miliardera. Tę passę przełamał Jay-Z. Jak podaje Forbes, raper dorobił się pierwszego miliarda. Dzięki temu znalazł się w gronie takich nazwisk jak Warren Buffet, Jeff Bezos, Mark Zuckerberg czy Bill Gates.
Historia Jaya-Z przypomina drogę "od zera do milionera" (a raczej miliardera). Zanim został muzykiem, sprzedawał narkotyki na Brooklynie. Szybko zorientował się, że nie jest to zajęcie dla niego, i w wieku 26 lat założył z kumplami wytwórnię Roc-A-Fella Records. Zaledwie 4 lata później otworzył markę odzieżową Rocawear. Inwestycje i udziały w firmach stanowią dużą część fortuny rapera.
Pod jego szyldem funkcjonuje wytwórnia Roc Nation, która świadczy również kompleksowe usługi menedżerskie, a wśród swoich klientów ma tak potężne nazwiska, jak Mariah Carey, Rihanna czy Shakira. Przyjaźnie z ludźmi show-biznesu, polityki oraz kultury są bardzo istotne w biznesowej karierze Cartera. Gdy w 2015 roku otworzył muzyczną platformę streamingową Tidal, kontrakt na wyłączność podpisali z nią Rihanna, Nicki Minaj, Beyonce czy Kanye West. Za nimi podążyły miliony fanów, gdyż wszystkie nowości od artystów miały pojawiać się w pierwszej kolejności na Tidalu.
Nieco mniej popularną informacją jest to, że Jay wykupił na własność markę Armand de Brignac, produkującą szampana. Jedna butelka kosztuje 300 dolarów, czyli niemal tysiąc złotych. Ponadto jest współwłaścicielem D’Ussé, do którego prawa dzieli wraz z Bacardi. Najlepszym posunięciem wydaje się jednak kupno udziałów w Uberze. Obecnie są one warte aż 70 milionów. Gdy zainwestował w nie parę lat temu, cena nie wynosiła nawet 10% tej sumy.
Niesamowita żyłka do biznesu prezentowana przez rapera to jedno. Jay-Z ma na koncie także 22 nagrody Grammy, nagrał z Alicią Keys nieoficjalny hymn Nowego Jorku "Empire State of Mind", a z Beyoncé tworzą najbardziej znaną parę showbiznesu.
View this post on Instagram
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Jest pełny zwiastun 3. sezonu "Domu z papieru"

Jest pełny zwiastun 3. sezonu "Domu z papieru"

Rosjanie pracują nad serialem o katastrofie w Czarnobylu. Pokażą swoją wersję wydarzeń

Rosjanie pracują nad serialem o katastrofie w Czarnobylu. Pokażą swoją wersję wydarzeń

Stare zdjęcia światowych gwiazd w jednym miejscu. To wciągająca podróż w barwną przeszłość popkultury

Stare zdjęcia światowych gwiazd w jednym miejscu. To wciągająca podróż w barwną przeszłość popkultury

Polecane

Jest pełny zwiastun 3. sezonu "Domu z papieru"

Jest pełny zwiastun 3. sezonu "Domu z papieru"

Rosjanie pracują nad serialem o katastrofie w Czarnobylu. Pokażą swoją wersję wydarzeń

Rosjanie pracują nad serialem o katastrofie w Czarnobylu. Pokażą swoją wersję wydarzeń

Stare zdjęcia światowych gwiazd w jednym miejscu. To wciągająca podróż w barwną przeszłość popkultury

Stare zdjęcia światowych gwiazd w jednym miejscu. To wciągająca podróż w barwną przeszłość popkultury