Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Moda

Kenzo debiutuje z nowym logiem wspierając wzrost populacji dzikich tygrysów

25-09-2020
Kenzo debiutuje z nowym logiem wspierając wzrost populacji dzikich tygrysówKenzo debiutuje z nowym logiem wspierając wzrost populacji dzikich tygrysów
fot. Instagram/kenzo
Mimo, że Felipe Oliviera Baptista przeszedł z Lacoste do Kenzo, to swoich nawyków nie zmienił , i dobrze! Po kolekcji koszulek polo przedstawiających zagrożone gatunki zwierząt dla Lacoste, przyszedł czas na zmiany w tygrysim logo Kenzo.
Z powodu nielegalnego handlu i niszczenia siedlisk populacja dzikich tygrysów na świecie spadła w ciągu ostatniego stulecia o 95%, co doprowadziło gatunek na skraj wyginięcia. Poza tym miażdżącym szczegółem ich malejąca liczba ma ogromny wpływ na środowisko – jako drapieżniki na szczycie łańcucha pokarmowego tygrysy odgrywają ważną rolę w utrzymaniu równowagi w ekosystemach leśnych, które wspierają również tysiące innych gatunków oraz ludzi.

Tygrys razy dwa

Baptista, obejmując w 2019 roku stanowisko dyrektora kreatywnego w Kenzo, najwyraźniej miał to na uwadze. Pierwszym zadaniem projektanta była modernizacja charakterystycznego tygrysiego logo francuskiej marki. Projektant natknął się na artykuł o wysiłkach World Wildlife Fund związanych z inicjatywą „Tx2”, która ma na celu podwojenie globalnej populacji tygrysów do 2022 roku, po czym skontaktował się z WWF w sprawie współpracy. Pierwsza kolekcja kapsułowa debiutuje już dziś – t-shirty, bluzy, a to wszystko z certyfikatem GOTS (światowy standard przetwarzania tekstyliów na włókna organiczne). Na ubraniach widnieje nowy tygrys Kenzo, a 10 dolarów z każdego zakupu trafia do WWF. Kolekcja ma ukazywać się co pół roku, aby regularnie wspierać fundację.
View this post on Instagram
„– „Jeśli mogę pomóc podnieść świadomość w naszej branży, która jest odpowiedzialna za niektóre z tych szkód w środowisku to zrobię to. Myślę, że jest to niezwykle istotne” powiedział Baptista.
Projektant dodał też, że teraz jest czas, by być bardzo pragmatycznym, ale także bardzo kreatywnym. Nadchodzący pokaz Baptisty dla Kenzo podczas Paris Fashion Week odbędzie się 30 września, na świeżym powietrzu, z udziałem małej publiczności. Kolekcja będzie zmniejszona, bo marka stawia na pierwszym miejscu zrównoważony rozwój.
Kolekcja Kenzo z World Wildlife Fund będzie dostępna od 28 września wyłącznie na oficjalnej stronie marki.
/tekst: Joanna Jachoł/
View this post on Instagram
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Gucci i The North Face zapowiadają współpracę, której nikt się nie spodziewał

Gucci i The North Face zapowiadają współpracę, której nikt się nie spodziewał

Haute Couture na wyciągnięcie ręki. Awangardowe kreacje Iris van Herpen zawitają do Poznania

Haute Couture na wyciągnięcie ręki. Awangardowe kreacje Iris van Herpen zawitają do Poznania

Raf Simons po raz pierwszy w historii z własną kolekcją mody damskiej

Raf Simons po raz pierwszy w historii z własną kolekcją mody damskiej

Artificial Attributes. Przedstawiamy sesję modową, której tematem jest wolność, także od płci kulturowej

Artificial Attributes. Przedstawiamy sesję modową, której tematem jest wolność, także od płci kulturowej

Polityczny manifest na metce Patagonii

Polityczny manifest na metce Patagonii

Polecane

Gucci i The North Face zapowiadają współpracę, której nikt się nie spodziewał

Gucci i The North Face zapowiadają współpracę, której nikt się nie spodziewał

Haute Couture na wyciągnięcie ręki. Awangardowe kreacje Iris van Herpen zawitają do Poznania

Haute Couture na wyciągnięcie ręki. Awangardowe kreacje Iris van Herpen zawitają do Poznania

Raf Simons po raz pierwszy w historii z własną kolekcją mody damskiej

Raf Simons po raz pierwszy w historii z własną kolekcją mody damskiej

Artificial Attributes. Przedstawiamy sesję modową, której tematem jest wolność, także od płci kulturowej

Artificial Attributes. Przedstawiamy sesję modową, której tematem jest wolność, także od płci kulturowej

Polityczny manifest na metce Patagonii

Polityczny manifest na metce Patagonii