Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Muzyka

Książę melancholii ponownie wystąpi w Polsce. Grono miłośników Tamino stale i zasłużenie się powiększa

Autor: KB
03-09-2025
Książę melancholii ponownie wystąpi w Polsce. Grono miłośników Tamino stale i zasłużenie się powiększaKsiążę melancholii ponownie wystąpi w Polsce. Grono miłośników Tamino stale i zasłużenie się powiększa
Tamino, fot. Ramy Moharam Fouad
Belgijsko-egipski artysta, muzyk i model ma 28 lat i zaledwie kilka z nich poświęconych muzyce. To jednak wystarczająco, by zaskarbić sobie rzesze fanów na świecie. Nietrudno spotkać osoby podróżujące za muzykiem po różnych miastach i krajach, by doświadczyć tego, co potrafi na żywo zrobić z publicznością. W Polsce mieliśmy okazję się o tym przekonać na OFF Festivalu, w warszawskim Palladium i niebawem znów nadarzy się sposobność.
Po świetnie przyjętych albumach „Amir” (2018) oraz „Sahar” (2022) Tamino wydał niedawno trzeci krążek „Every Dawn’s a Mountain”, symbolizujący nowe otwarcie artysty, który postanowił osiąść w Nowym Jorku. Czym to zaowocowało, dobrze sprawdzić samemu. Na zachętę warto jednak dodać, że piosenki i historie Tamino poruszyły już takich twórców jak David Byrne, Lana Del Rey, Mitski (pojawiająca się w jednym z utworów na nowej płycie) czy Colin Greenwood z Radiohead.
Chociaż pierwotnie Tamino sięgnął po gitarę — zainspirowany przez swojego dziadka, znanego egipskiego piosenkarza Muharrama Fouada — aranżacje na jego nowym albumie opierają się przede wszystkim na brzmieniu arabskiego udu, uważanego za przodku lutni. Głos Tamino jest zawsze rozgrzany, momentalnie przechodzi z rozedrganego falsetu w głęboką zmysłowość.
„Muzyka jako nośnik głębszych treści jest kluczem do twórczości Tamino. Tym samym wielu porównuje go do zmarłego amerykańskiego artysty Jeffa Buckleya, chociaż wyróżniają go orkiestrowe aranżacje składające hołd jego arabskiemu dziedzictwu”, napisał o artyście The Guardian.
Tamino wystąpi w Polsce już 15 września w warszawskim klubie Stodoła. Bilety znajdziecie u organizatora, ale obserwujcie także nasze social media.
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

10 powodów, dla których warto kupić 124. numer K MAG-a „Challengers”

10 powodów, dla których warto kupić 124. numer K MAG-a „Challengers”

Kultowy zespół Oasis zachęca swoich fanów do robienia „Poznania”

Kultowy zespół Oasis zachęca swoich fanów do robienia „Poznania”

Kiedy muzyka staje się modą: Post Malone, SZA i nowa rola artystów w świecie fashion

Kiedy muzyka staje się modą: Post Malone, SZA i nowa rola artystów w świecie fashion

15-minutowe owacje na stojąco. „The Smashing Machine” w Wenecji

15-minutowe owacje na stojąco. „The Smashing Machine” w Wenecji

Czy subkultury są martwe? Między estetyką a prawdą

Czy subkultury są martwe? Między estetyką a prawdą

Abstynencja Gen Z to mit. Zmieniły się tylko używki

Abstynencja Gen Z to mit. Zmieniły się tylko używki

Polecane

10 powodów, dla których warto kupić 124. numer K MAG-a „Challengers”

10 powodów, dla których warto kupić 124. numer K MAG-a „Challengers”

Kultowy zespół Oasis zachęca swoich fanów do robienia „Poznania”

Kultowy zespół Oasis zachęca swoich fanów do robienia „Poznania”

Kiedy muzyka staje się modą: Post Malone, SZA i nowa rola artystów w świecie fashion

Kiedy muzyka staje się modą: Post Malone, SZA i nowa rola artystów w świecie fashion

15-minutowe owacje na stojąco. „The Smashing Machine” w Wenecji

15-minutowe owacje na stojąco. „The Smashing Machine” w Wenecji

Czy subkultury są martwe? Między estetyką a prawdą

Czy subkultury są martwe? Między estetyką a prawdą

Abstynencja Gen Z to mit. Zmieniły się tylko używki

Abstynencja Gen Z to mit. Zmieniły się tylko używki