Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin

Nowa skandynawska marka stworzyła buty w całości z fusów po kawie i zużytych plastikowych butelek

Autor: Monika Kurek
27-06-2019
Nowa skandynawska marka stworzyła buty w całości z fusów po kawie i zużytych plastikowych butelekNowa skandynawska marka stworzyła buty w całości z fusów po kawie i zużytych plastikowych butelek
instagram.com/rensoriginal
Wiele dużych firm zwleka z wprowadzeniem proekologicznych rozwiązań. Z pomocą idą młode start-upy, które nie boją się odważnych projektów mających na celu dobro naszej planety. Świetnym przykładem jest helsińskie przedsiębiorstwo Rens, które pieniądze na swój projekt zbiera z wielkim powodzeniem przez platformę Kickstarter.
Buty stworzone przez Rens mają wiele zalet. Są wodoodporne, przepuszczają powietrze, a każda para jest wykonana z 300 gramów fusów z kawy oraz 6 zużytych plastikowych butelek. Dlaczego właśnie fusy? Mają właściwości antybakteryjne, neutralizują brzydki zapach oraz wpływają pozytywnie na szybkość wysychania materiału.
Co ciekawe, zgodnie z duchem czasów, marka zrezygnowała z podziału na sneakery damskie i męskie. Na początek będzie dostępnych 8 wariantów kolorystycznych butów unisex.
Jesse Tran i Son Chu wpadli na pomysł stworzenia Rens w lipcu 2017 roku. Niemal 2 lata zajęło im dopracowanie koncepcji oraz przeprowadzenie wszystkich koniecznych testów. Kiedy już udało się wszystko ustalić, założyli kampanię na Kickstarterze w nadziei, że miłośnicy mody oraz ekologii również dostrzegą liczne zalety ich projektu. Efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania. W 24 godziny zbiórka przekroczyła kwotę ustaloną kwotę 19 tysięcy dolarów.
W sierpniu zakończy się zbiórka, a już w listopadzie planowane jest rozpoczęcie sprzedaży butów. Na wszystkie wątpliwości odnośnie rozmiarów, wysyłki czy produkcji twórcy odpowiadają na stronie kampanii.
View this post on Instagram
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Producent popularnego piwa znalazł rozwiązanie problemu plastikowych folii w sześciopakach

Producent popularnego piwa znalazł rozwiązanie problemu plastikowych folii w sześciopakach

Izraelski start-up stworzył elektryczny samolot pasażerski, który wkrótce ma wejść do użytku

Izraelski start-up stworzył elektryczny samolot pasażerski, który wkrótce ma wejść do użytku

Polecane

Producent popularnego piwa znalazł rozwiązanie problemu plastikowych folii w sześciopakach

Producent popularnego piwa znalazł rozwiązanie problemu plastikowych folii w sześciopakach

Izraelski start-up stworzył elektryczny samolot pasażerski, który wkrótce ma wejść do użytku

Izraelski start-up stworzył elektryczny samolot pasażerski, który wkrótce ma wejść do użytku