Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin

Efektowne wideo łamiące tabu menstruacji od polskiej marki produkującej tampony i podpaski z organicznej bawełny

Autor: Monika Kurek
09-05-2019
Efektowne wideo łamiące tabu menstruacji od polskiej marki produkującej tampony i podpaski z organicznej bawełnyEfektowne wideo łamiące tabu menstruacji od polskiej marki produkującej tampony i podpaski z organicznej bawełny
Kadr z "Your KAYA - akcja #mensTRUEacja" (YouTube)
Menstruacja to dla wielu nadal sfera tabu. Swoją cegiełką w jego przełamywaniu dokłada Your KAYA. Marka wypuściła znakomite wideo, w którym okres jest przedstawiony zgodnie z rzeczywistością.
"Dlaczego nie mówimy o niej wprost?" - pada pytanie na samym początku filmiku. "Skoro wszystkie ją mamy, to o rzeczach naturalnych mówimy naturalnie" - głoszą napisy przewijające się na ekranie. Początkowo okres symbolizuje tu róża. Wraz z kolejnymi scenami otrzymujemy znacznie bardziej realny obraz miesiączki oraz korzystania z tamponów.
Chociaż nie pojawia się tu nic zdrożnego, opinie o reklamie na Facebooku i Youtubie są podzielone. Pojawiają się kometarze w rodzaju: "Ta reklama jest niesmaczna", "Kompletnie nie rozumiem", "Jeszcze weźcie krew z okresu i narysujcie kreski na twarzy jak Indianie" czy nasze ulubione: "Pewnie, że można bezpośrednio, tylko PO CO?".
Jak wyjaśnia Your KAYA, menstruacja "to nie scena z horroru, ani brokatowy pył między nogami.". Okres po prostu jest, i tak należy go traktować. Jako coś naturalnego, co jest częścią codziennego życia kobiety.
Wideo wyreżyserowała Marta Mach. Bohaterki, które możemy oglądać to Agata., Marta i Anahita. Agata studiuje grafikę na ASP i kiedy sama dostała okresu w 5. klasie podstawówki, jej mama pobiegła po butelkę szampana do lodówki. Nie omieszkała również przekazać radosnych wieści wszystkim domownikom.
W Polsce większość dyskusji na temat edukacji seksualnej kończy się wymianą obelg pomiędzy politykami. Hasłem padającym często w tym kontekście jest "seksualizacja dzieci". W dużej mierze wynika to z niesłusznej demonizacji seksualności oraz nieznajomości podstawowych pojęć.
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Znamy datę premiery 2. sezonu "Mindhuntera" Davida Finchera. Ujawniła ją Charlize Theron

Znamy datę premiery 2. sezonu "Mindhuntera" Davida Finchera. Ujawniła ją Charlize Theron

Różowy bunkier, który trafił z rąk założycieli Avonu do wyznawców kriogeniki, bohaterem projektu June Calypso

Różowy bunkier, który trafił z rąk założycieli Avonu do wyznawców kriogeniki, bohaterem projektu June Calypso

Świat zawrzał na widok kubka ze Starbucksa w "Grze o tron". Pełna zwrotów akcji afera doczekała się rozwiązania

Świat zawrzał na widok kubka ze Starbucksa w "Grze o tron". Pełna zwrotów akcji afera doczekała się rozwiązania

Polecane

Znamy datę premiery 2. sezonu "Mindhuntera" Davida Finchera. Ujawniła ją Charlize Theron

Znamy datę premiery 2. sezonu "Mindhuntera" Davida Finchera. Ujawniła ją Charlize Theron

Różowy bunkier, który trafił z rąk założycieli Avonu do wyznawców kriogeniki, bohaterem projektu June Calypso

Różowy bunkier, który trafił z rąk założycieli Avonu do wyznawców kriogeniki, bohaterem projektu June Calypso

Świat zawrzał na widok kubka ze Starbucksa w "Grze o tron". Pełna zwrotów akcji afera doczekała się rozwiązania

Świat zawrzał na widok kubka ze Starbucksa w "Grze o tron". Pełna zwrotów akcji afera doczekała się rozwiązania