Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Muzyka
|
Świat

W trasie z Gajdą [CYKL]. K-pop – najbardziej spektakularne widowiska na świecie

21-03-2023
W trasie z Gajdą [CYKL]. K-pop – najbardziej spektakularne widowiska na świecieW trasie z Gajdą [CYKL]. K-pop – najbardziej spektakularne widowiska na świecie
fot. Twitter @960201r
K-popowe koncerty zdecydowanie należą do jednych z najbardziej spektakularnych widowisk muzycznych na całym świecie. Zachwycają się nimi nie tylko wielbiciele koreańskiego popu.
Nie każdy natomiast wie, że za oprawę wizualną fenomenalnych koncertów przygotowywanych miesiącami, w pewien sposób odpowiadają również ich fani. Wszystko to za sprawą LIGHTSTICKÓW – czym są i na czym polega ich
fenomen? Czy prawdą jest, że za ich pomocą fani są w stanie wyrazić zarówno uznanie, jak i dezaprobatę wobec swoich idoli?

LIGTSTICK - czym jest?

Lightstick jest urządzeniem zaprojektowanym specjalnie pod koncerty, które działa podobnie do latarki, zmieniając kolory w rytm muzyki. Prawie każdy bardziej popularny zespół (bądź solista) posiada lightstick o własnym, unikalnym dla siebie kształcie i kolorze. Zdarzały się sytuacje, kiedy to fani tworzyli własne projekty lightsticków, a wytwórnie zespołów po dokonaniu drobnych poprawek, wprowadzały je w obieg.
Kiedyś publiczność przychodziła na koncerty z zapalniczkami, obecnie fani muzyki na żywo wybierają trochę droższe rozwiązania, zabierając ze sobą te małe, świecące dzieła sztuki, które na polskich stronach internetowych możemy
kupić w cenach od 150 do nawet ok 400 zł!
LIGHTOCEAN – show, za które odpowiada publiczność. Myśleliście, że koncerty zespołu Coldplay, gdzie publiczność otrzymuje świecące opaski jest czymś nie do pobicia? A jednak. K-popowy ocean świateł to moment, w którym publiczność zgromadzona na największych halach i stadionach w ustalonym wcześniej momencie, synchronicznie zapala odpowiednie barwy swoich lightsticków. Tego typu akcje specjalne mają na celu stworzenie rozmaitych symboli i napisów na trybunach i płycie obiektów koncertowych. Fani fundują wtedy niesamowite wizualne show nie tylko samym sobie, ale również arystom. Coraz częściej na rynku pojawiają się również lightsticki z opcją bluetooth, dzięki której świecące gadżety pod wpływem rytmu same zmieniają swoje barwy, kolory, częstotliwość i siłę mrugania (do zintegrowania swojego lightstick’a z innymi wymagana jest odpowiednia aplikacja mobilna).
View this tweet on Twitter
BLACKOCEAN, czyli bojkot występujących artystów poprzez wyłączenie wszystkich lighsticków. Jeden z najgłośniejszych „czarnych oceanów” miał miejsce w 2008 roku, gdy zespół SNSD (obecnie Girls’ Generation) pojawił się na scenie w ramach Dream Concert w Korei. Jak podaje Channel Korea, dziewczyny przez 10 minut występowały na scenie na pogrążonym w ciemności stadionie.
CIEKAWOSTKI:
- pierwszy lightstick wprowadzony na rynek należy do legendarnego zespołu BIGBANG, a jego nazwa to Bang-Bong. Warto wspomnieć też, że został on zaprojektowany przez jednego z członków zespołu G-Dragona
- niektóre wytwórnie i ich artyści decydują się na wydanie kilku wersji ightsticków -
- zazwyczaj w odstępie kilku lat (np. ATEEZ)
- do lightstików można dokupić specjalne futerały, obudowy i inne rozmaite gadżety
tekst: Dominik Gajda @gajdaxo
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Warszawa wyróżniona przez U2. Wyjątkowy mural z okazji premiery nowego krążka

Warszawa wyróżniona przez U2. Wyjątkowy mural z okazji premiery nowego krążka

Nowy park rozrywki Studio Ghibli – zwiedzający obmacują rzeźby

Nowy park rozrywki Studio Ghibli – zwiedzający obmacują rzeźby

„Kokainowy miś” już w kinach, za moment „Kokainowy rekin”

„Kokainowy miś” już w kinach, za moment „Kokainowy rekin”

Disney +, co nowego w marcu 2023?

Disney +, co nowego w marcu 2023?

Pharrell Williams nowym dyrektorem kreatywnym męskiej linii Louis Vuitton

Pharrell Williams nowym dyrektorem kreatywnym męskiej linii Louis Vuitton

„Seks, sieć i kasa”. Netflix obnaża kulisy Pornhuba w nowym dokumencie

„Seks, sieć i kasa”. Netflix obnaża kulisy Pornhuba w nowym dokumencie

Polecane

Warszawa wyróżniona przez U2. Wyjątkowy mural z okazji premiery nowego krążka

Warszawa wyróżniona przez U2. Wyjątkowy mural z okazji premiery nowego krążka

Nowy park rozrywki Studio Ghibli – zwiedzający obmacują rzeźby

Nowy park rozrywki Studio Ghibli – zwiedzający obmacują rzeźby

„Kokainowy miś” już w kinach, za moment „Kokainowy rekin”

„Kokainowy miś” już w kinach, za moment „Kokainowy rekin”

Disney +, co nowego w marcu 2023?

Disney +, co nowego w marcu 2023?

Pharrell Williams nowym dyrektorem kreatywnym męskiej linii Louis Vuitton

Pharrell Williams nowym dyrektorem kreatywnym męskiej linii Louis Vuitton

„Seks, sieć i kasa”. Netflix obnaża kulisy Pornhuba w nowym dokumencie

„Seks, sieć i kasa”. Netflix obnaża kulisy Pornhuba w nowym dokumencie