Najpopularniejsi youtuberzy w Polsce wydają kolejnego hita i... reklamują piwo Wojewódzkiego

Autor: Monika Kurek
06-05-2021
Najpopularniejsi youtuberzy w Polsce wydają kolejnego hita i... reklamują piwo Wojewódzkiego
W połowie marca pisaliśmy o tym, że w ciągu 24 godzin klip „3KIPA" krakowskiej Ekipy youtubera Friza został obejrzany 3,7 mln razy, co oznacza, że udało im się pobić rekord polskiego YouTube'a, który dotychczas należał do Sylwestra Wardęgi oraz jego wideo o psie-pająku. Kilka tygodni później ukazał się ich kolejny singiel „ZAEBYŚCIE" nagrany we współpracy z raperem Qrym z Chillwagonu, a w ciągu 24 godzin klip wyświetlono niemal 5 milionów razy.
Jakby tego było mało, marka Koral wypuściła lody stworzone we współpracy z Frizem i jego Ekipą, które szybko stały się hitem sprzedaży. Na Allegro papierki po lodach Ekipy kosztują nawet kilkaset tysięcy złotych i kiedy końcu trafiły do największych supermarketów, to po dwóch, trzech godzinach w większości sklepów już ich nie było. Osoby zainteresowane kupnem smakołyków musiały stoczyć prawdziwą walkę, co widać na filmikach publikowanych na YouTubie oraz TikToku. Ekipa jednak nie próżnuje! W połowie kwietnia gościła u Kuby Wojewódzkiego, a teraz wydała klip do swojego trzeciego singla „Chill". W wideo youtuberzy bawią się przy ognisku, popijając piwo BUH od Kuby Wojewódzkiego i Janusza Palikota. Przypadek?

„Wyluzujmy się na parę chwil"

- EKIPA dołącza do entuzjastów wakacyjnych piosenek i za sprawą Poczciwego Krzycha, Tromby oraz Friza ratuje wszystkich muzycznych meteopatów, prezentując bezpretensjonalny i orzeźwiający letniak o wszystko mówiącym tytule „Chill". Trzeci singiel z płyty „3 SEZON” przywołuje w oparach nostalgii nasze najfajniejsze wspomnienia, umilając odliczanie czasu do pierwszych popołudniowych drzemek na hamaku i słonecznych wibracji - możemy przeczytać w opisie klipu „Chill".
Ekipa to grupa internetowych twórców z Krakowa, która powstała w 2018 roku. Wspólnie nagrywają filmiki lifestylowe, a ich twórczość oglądają miliony internautów. W 2020 roku ich piosenka „Przejmujemy Jutuby" była najczęściej oglądanym wideo na polskim YouTubie, więc nic dziwnego, że teraz zdecydowali się wydać krążek. Premiera albumu „EKIPA - SEZON 3" jest zaplanowana na czerwiec, ale już można zamawiać go w pre-orderze. Jest dostępny w trzech wersjach: Deluxe, Deluxe premium oraz Deluxe box premium, który kosztuje 399 złotych i który zawiera m.in. puszysty kapelusz buckethat czy bilet kolekcjonerski na wydarzenie z koncertem oraz możliwością spotkania się z członkami Ekipy.
W klipie do trzeciego singla „Chill" promującego nadchodzący album, youtuberzy popijają piwo Wojewódzkiego oraz Palikota. Teledysk zapowiedział na Instagramie sam Wojewódzki, u którego Ekipa gościła w połowie kwietnia. Tromba i Patec udzieli wywiadu, podczas gdy Friz, Nowciax i Marcysia zaśpiewali fragment utworu „ZAEBYŚCIE". Reklama piwa BUH w wideo Ekipy wzbudziła niemałe kontrowersje, ponieważ odbiorcami youtuberów jest głównie młodzież. Zabrakło także informacji, że w filmie pojawia się lokowanie produktu.
Przemysław Bobrowicz, dyrektor ds. marketingu w Manufakturze Piwa, Wódki i Wina, do której należy marka BUH, powiedział portalowi Wirtualne Media, że przekazali piwo Ekipie, ale „forma i sposób wykorzystania w teledysku należała do jego autorów".
- Teledysk zrealizowany przez Ekipę jest ich dziełem autorskim. Nie mieliśmy jakiegokolwiek wpływu na jego treść, jak i formę. Nie ustalono ani nie konsultowano z nami czegokolwiek odnośnie tej produkcji. Jako producenci alkoholu w swojej komunikacji marketingowej przestrzegamy obowiązujących przepisów prawa powiedział Bobrowicz portalowi Wirtualne Media.
Olga Sztuba z polskiego oddziału Google poinformowała natomiast, że trwa właśnie weryfikacja w trakcie której okaże się, czy teledysk „Chill" spełnia zasady reklamowe platformy YouTube.
Zobaczcie sami:
FacebookInstagramTikTokX