Netflix łączy siły z łódzką filmówką. Rusza projekt dedykowany młodym filmowcom

Autor: Monika Kurek
27-01-2022
Netflix łączy siły z łódzką filmówką. Rusza projekt dedykowany młodym filmowcom
Gigant streamingowy oraz Szkoła Filmowa w Łodzi rozpoczynają długofalową współpracę. Celem inicjatywy jest ułatwienie młodym talentom stawiania pierwszych kroków na artystycznej ścieżce i rozpoczęcia profesjonalnej kariery w polskiej branży audiowizualnej.
Pierwszym polskim serialem Netflixa była produkcja „1983", a pierwszym polskim filmem antologia „Erotica 2022". Dalej już poszło z górki – w marcu 2021 roku odbył się pierwszy Netflix Road Contentshow w Polsce, podczas którego platforma zapowiedziała aż 9 nowych polskich produkcji. Netflix nie zwolnił jednak tempa i właśnie ogłosił długofalową współpracę z łódzką filmówką.

W poszukiwaniu młodych talentów

Projekt jest częścią międzynarodowego programu Netflix Grow Creative, w ramach którego studenci i studentki scenariopisarstwa, organizacji produkcji filmowej oraz reżyserii biorą udział w cyklu warsztatów prowadzonych przez ekspertki i ekspertów w swoich dziedzinach. Obejmują one m.in. mentoring, koordynację twórczej współpracy, pracę nad scenariuszami czy przygotowanie do pitchingów, czyli prezentacji pomysłów na filmy i seriale.
Inicjatywa powstała z myślą o nowym pokoleniu polskich filmowców. Jej celem jest nie tylko odkrywanie i wspieranie młodych talentów, ale również umożliwienie im doskonalenia oraz poszerzania kompetencji zawodowych niezbędnych do rozpoczęcia kariery na dynamicznym rynku filmowym. Zarówno polskim, jak i zagranicznym.
Współpracę Netflixa i Szkoły Filmowej w Łodzi zainaugurowały dwudniowe warsztaty, w trakcie których uczestnicy i uczestniczki mogli posłuchać o sztuce storytellingu, poznać zasady produkcji, finansowania i postprodukcji, a także odkryć tajniki procesu pozyskiwania netflixowych tytułów. To ma być jednak dopiero początek. – To nie jednorazowa inicjatywa, ale początek naszej długofalowej inwestycji w relacje ze Szkołą Filmową w Łodzi i, tym samym, w przyszłość polskiej branży filmowej i telewizyjnej – wyjaśnia Christopher Mack, dyrektor programu Grow Creative w Netflix.
W programie kształcenia Szkoły Filmowej w Łodzi skupiamy się zarówno na rozwoju wrażliwości, talentu i indywidualności twórczej, jak i na perfekcyjnym opanowaniu warsztatu czy znajomości realiów pracy w profesjonalnej kinematografii i przemyśle audiowizualnym. Dla osiągnięcia ostatniego z wymienionych celów nauczania istotna jest partnerska współpraca z podmiotami z sukcesem funkcjonującymi w branży od lat. Dlatego cieszy nas perspektywa współpracy z Netflix, która wzbogaci ofertę edukacyjną Szkoły i umożliwi zdobycie ponadprogramowej wiedzy o rozwijaniu projektów filmowych i serialowych oraz o standardach technologicznych i organizacyjnych profesjonalnej produkcji. Takie umiejętności bezpośrednio przekładają się na wzrost zawodowych kompetencji i zwiększenie szans naszych absolwentów i absolwentek na budowanie kariery zawodowej i własnej ścieżki artystycznej mówi Rektorka Szkoły Filmowej w Łodzi, dr hab. Milenia Fiedler.
FacebookInstagramTikTokX