Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Film

Internetowe wyzwanie #ParasiteChallenge łączy miłośników kina artystycznego w szczytnym celu

Autor: Monika Kurek
05-09-2019
Internetowe wyzwanie #ParasiteChallenge łączy miłośników kina artystycznego w szczytnym celuInternetowe wyzwanie #ParasiteChallenge łączy miłośników kina artystycznego w szczytnym celu
Koreański film "Parasite" otrzymał Złotą Palmę za najlepszy film podczas tegorocznego Festiwalu Filmowego w Cannes i zebrał 100% pozytywnych recenzji na Rotten Tomatoes. Po seansie w Cannes owacje trwały aż 8 minut, a dziennikarka filmowa Marta Bałaga stwierdziła, że "jest tak dobry, że jest jej żal pozostałych produkcji w Konkursie Głównym".
Mimo to nie było wiadomo, czy zobaczymy "Parasite" we wszystkich większych miastach w Polsce. Aby zwiększyć popularność tego tytułu oraz zachęcić widzów do tłumnego przybywania na pokazy przedpremierowe, polski dystrybutor rozpoczął #ParasiteChallenge, które polega na odtworzeniu plakatu promującego film.
Choć wyzwanie trwa dopiero od paru dni, do akcji dołączyły już kina studyjne z całej Polski, takie jak Kino Muranów, Kino Pod Baranami, Kino Pałacowe czy Kino Nowe Horyzonty. Zdjęcia można publikować do 20 września, czyli do dnia premiery "Parasite" w Polsce. Najciekawsze interpretacje zostaną nagrodzone koszulkami od Gutek Film.
Warto wspomnieć, że portal Filmawka zorganizował wydarzenie "Mam bilet na Parasite, bo zależy mi na kinie w Polsce", w którym porusza bardzo istotny problem dotyczący dystrybucji w naszym kraju. Z powodu mających we wrześniu premierę kasowych produkcji, których wartość artystyczne pozostawia wiele do życzenia, istnieje poważne zagrożenie, że "Parasite" trafi wyłącznie do kin w największych miastach Polski, przez co wiele osób nawet o nim nie usłyszy.
- Jak poinformował dziś dystrybutor filmu, Gutek film, ze względu na natężenie gorących premier w polskich kinach – gdzie rodzime blockbustery takie jak "Polityka" Patryka Vegi czy "Legiony" zgarniają większość repertuaru multipleksów – na koreańskie kino rozrywkowe... może nie starczyć miejsca w grafiku. Niestety, choć nasza miłość do kin studyjnych jest ogromna, to jednak tym razem musimy wesprzeć multipleksy, bo to tam dystrybutor może odnieść wynik w boxoffice na tyle zadowalający, aby nadal sprowadzać do naszego kraju kino spoza mainstreamu - możemy przeczytać w wyjaśnieniu przygotowanym przez Filmawkę.
O czym opowiada "Parasite"? Czarna komedia Joon-ho Bonga przedstawia tragikomiczne perypetie ubogiej rodziny, dla której szansą na wyjście z niedoli jest niespodziewana oferta posady korepetytora w bogatym domu. Gdy polecony przez kolegę Ki-woo trafia do rodziny Parków, rozpoczyna próby sprowadzenia do posiadłości swoich krewnych. Chęć opuszczenia slumsów prowadzi do wielu zabawnych, ale i szokujących zwrotów akcji.
Zobaczcie miłośników filmów kina oraz pracowników przemysłu filmowego, którzy zdecydowali się wziąć udział w akcji:
Left Arrow
1/8
Right Arrow
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Instagram
View this post on Facebook
View this post on Facebook
View this post on Facebook
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

10 najciekawszych premier Netflixa, których nie możecie przegapić we wrześniu

10 najciekawszych premier Netflixa, których nie możecie przegapić we wrześniu

Polski producent piwa zachęca do zwracania butelek bez paragonu w 1000 sklepów w ramach eko akcji

Polski producent piwa zachęca do zwracania butelek bez paragonu w 1000 sklepów w ramach eko akcji

Ariana Grande uznała, że użyto jej sobowtórki w kampanii znanej marki odzieżowej. Żąda wielkiego odszkodowania

Ariana Grande uznała, że użyto jej sobowtórki w kampanii znanej marki odzieżowej. Żąda wielkiego odszkodowania

Polecane

10 najciekawszych premier Netflixa, których nie możecie przegapić we wrześniu

10 najciekawszych premier Netflixa, których nie możecie przegapić we wrześniu

Polski producent piwa zachęca do zwracania butelek bez paragonu w 1000 sklepów w ramach eko akcji

Polski producent piwa zachęca do zwracania butelek bez paragonu w 1000 sklepów w ramach eko akcji

Ariana Grande uznała, że użyto jej sobowtórki w kampanii znanej marki odzieżowej. Żąda wielkiego odszkodowania

Ariana Grande uznała, że użyto jej sobowtórki w kampanii znanej marki odzieżowej. Żąda wielkiego odszkodowania