Phoebe Philo powraca w wielkim stylu. Stworzyła markę podpisaną jej nazwiskiem

12-07-2021
Phoebe Philo powraca w wielkim stylu. Stworzyła markę podpisaną jej nazwiskiem
fot. Instagram/phoebephilodiary
Kiedyś była dyrektor kreatywną takich domów mody jak Chloé i Céline. Sprawiła, że te marki już na zawsze zapisały się w historii mody. Teraz dla Phoebe Philo przyszła pora na nową erę – teraz projektantka stworzyła własną markę, w dodatku sygnowaną własnym nazwiskiem.
W 2017 roku Philo opuściła dom mody Céline i na jakiś czas odsunęła się w cień wielkiego świata mody. Spekulacje na temat powstania jej nowej marki pojawiły się już na początku 2020 roku. Według magazynu „WWD” Philo pracowała z innymi projektantami nad kolekcją od końcówki tamtego roku. Jednak oficjalne potwierdzenie dostaliśmy dopiero dzisiaj.
Inwestorem stojącym za nową marką ma być koncern LVMH pracujący m.in. z Louis Vuitton, Fendi, Emilio Pucci, czy Givenchy. Jednak, co bardzo istotne, wkład giganta ma być minimalny, a projektantce zależy na zachowaniu niezależności.
Phoebe Philo podkreśla, że najistotniejsza w jej marce ma być jakość. Twierdzi, że praca nad kolekcją była bardzo ekscytująca i nie może się doczekać, aż zobaczymy jej rezultaty. Podkreślała też, jak ważna jest dla niej współpraca z grupą LVMH.
– Od wielu lat mam bardzo konstruktywną i kreatywną współpracę z LVMH. Ponowne połączenie w tym nowym projekcie jest więc dla nas naturalnym postępem. Bardzo cenię sobie omawianie nowych pomysłów z Bernardem Arnaultem i Delphine Arnault i cieszę się, że mogę rozpocząć tę przygodę z ich wsparciem powiedziała Philo w oświadczeniu wydanym z okazji rozpoczęcia współpracy.
Również koncern LVMH nie kryje swojej ekscytacji marką Phoebe Philo. Dyrektor generalny, Bernard Arnault stwierdził, że cała firma docenia projektantkę od lat.
– Phoebe przyczyniła się do sukcesu grupy dzięki swoim wspaniałym kreacjom na przestrzeni kilku lat. Mając to na uwadze, bardzo się cieszę, że mogę współpracować z Phoebe w jej przedsiębiorczej przygodzie i życzę jej wielkiego sukcesu zapewniał Arnault w tym samym oświadczeniu.
Absolwentka cenionej londyńskiej szkoły Central Saint Martins studiowała m.in. ze Stellą McCartney. W 2001 roku rozpoczęła współpracę z Chloé i zmieniła ją w jedną z najbardziej prestiżowych marek specjalizujących się w wyrobach skórzanych. Po odejściu z Chloé została dyrektorką kreatywną Celiné, kreując unikatową, minimalistyczną estetykę marki.
Znana z nietuzinkowych pomysłów i kobiecych kreacji Philo nie przestaje zaskakiwać. Czas pokaże, czego możemy się spodziewać po jej nowej erze.
/tekst: Michelle Brustad/
FacebookInstagramTikTokX