Plakaty filmowe w zależności od gatunku wyglądają tak samo

Autor: KB
15-02-2020
Plakaty filmowe w zależności od gatunku wyglądają tak samo
Plakat filmowy, jak okładka magazynu czy płyty, jest pierwszym, co widzi odbiorca. W zależności od jego estetyki nieraz ważą się losy danej produkcji w umyśle widza – plakat może zachęcić do obejrzenia, zachwycić (jak np. plakaty do filmów Yorgosa Lanthimosa), ale może też wzbudzić zgoła odmienne uczucia. Jeśli spytać przypadkowe osoby, na jaki plakat zwróciłyby uwagę, prawdopodobnie każda by odpowiedziała, że zaintryguje ją oryginalny projekt i niestandardowa kompozycja. A jednak...
Jak dowiódł amerykański fotograf, dyrektor kreatywny i producent muzyczny Lee Staffen na swoim koncie na Twitterze, większość plakatów filmowych wygląda tak samo. A przecież celem plakatu jest sprzedanie filmu, a zatem zwrócenie uwagi odbiorcy, więc ich wygląd to tak naprawdę poparte badaniami fokusowymi oczekiwania widzów. Podobnie zresztą wygląda to w przypadku tłumaczenia tytułów filmów.
Sprawdźcie, jak prezentują się plakaty filmowe w zależności od gatunku:
1/10
Right Arrow
1.
1.
źr. twitter.com/leestaffen
2.
2.
źr. twitter.com/leestaffen
3.
3.
źr. twitter.com/leestaffen
4.
4.
źr. twitter.com/leestaffen
5.
5.
źr. twitter.com/leestaffen
6.
6.
źr. twitter.com/leestaffen
7.
7.
źr. twitter.com/leestaffen
8.
8.
źr. twitter.com/leestaffen
9.
9.
źr. twitter.com/leestaffen
10.
10.
źr. twitter.com/leestaffen
FacebookInstagramTikTokX