Polska influencerka sprzedała wirtualną miłość za niemal milion złotych

16-07-2021
Polska influencerka sprzedała wirtualną miłość za niemal milion złotych
Marta Rentel to popularna tiktokerka, instagramerka i youtuberka, która jest znana również z programu „Fame Or Shame" produkcji TVN. Tym razem zrobiło się o niej głośno za sprawą wejścia na rynek NFT. Nie dość, że weszła, to zupełnie go rozbiła, sprzedając swój token za rekordową sumę 250 tys dolarów. Co konkretnie sprzedała? Miłość! Ale wirtualną.

Miłość warta tysiące

Influencerka ma 650 tys obserwujących na Instagramie, 2,4 mln obserwujących na TikToku oraz 150 tys subskrypcji na YouTube. Nic dziwnego, że decyzja o wystawieniu na sprzedaż niematerialnej miłości tak bardzo poruszyła opinię publiczną. Oficjalna nazwa produktu to „Cyfrowa Miłość” , a zakupu można było dokonać na portalu Fanadise. Jak możemy przeczytać na stronie internetowej, jest to „ekskluzywna platforma treści stworzona dla wpływowych osób internetowych, aby zarabiać na swojej obecności w mediach społecznościowych i dostarczać interakcji z obserwującymi na zupełnie nowym poziomie”.
- Miłość fizyczna, miłość platoniczna i miłość cyfrowa mogą być różne, ale każda z nich jest prawdziwa w taki sam sposób, jak wszystkie nasze myśli i uczucia. A cyfrowe znaczy wieczne. Przecież wszystko, co teraz jest digitalizowane, zostanie z nami do końca świata - fotki, filmy, wspomnienia, wszystko powiedziała Marti Renti w rozmowie z portalem „Wirtualne Media".
Token „Cyfrowa Miłość” jest stworzony w oparciu o DNA influencerki, a jego opis kończy filozoficzne pytanie „Czy serce podąży za technologią?". Kupiec, który zapłacił za niego 250 dolarów, również wybierze się z influencerkę na kolację w świecie realnym. Rentel udostępniła w internecie potwierdzenie otrzymanego przelewu, aby udowodnić internautów, że do transakcji rzeczywiście doszło.
Token NFT to unikatowy, cyfrowy certyfikat, potwierdzający unikalność danego przedmiotu w rejestrze zwanym blockchainem, w którym znajduje się wykaz transakcji dokonywanych w internecie. W marcu pisaliśmy o amerykańskiej firmie, która w trakcie transmisji na żywo na Twitterze spaliła obraz Banksy'ego oraz wystawiła go na aukcję w formie niezamiennego tokena NFT.
/tekst: Kasia Lendzion/
FacebookInstagramTikTokX