Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Świat

"Ciapaty, lewak, moher, pedał, asfalt". Poznań walczy z uprzedzeniami w mocnym spocie

19-12-2017
"Ciapaty, lewak, moher, pedał, asfalt". Poznań walczy z uprzedzeniami w mocnym spocie"Ciapaty, lewak, moher, pedał, asfalt". Poznań walczy z uprzedzeniami w mocnym spocie
Kadr z "My Poznań 36.6" (YouTube)
Tolerancja to za mało, należy się szacunek
Szacunek dla każdego człowieka i niezgoda na dyskryminację - to główny cel kampanii 36,6, prowadzonej przez władze Poznania. Powstał mocny spot, na którym widzimy zwykłych mieszkańców, określanych najpierw neutralnymi etykietkami, w rodzaju "student", "rowerzysta", później zaś stygmatyzującymi, jak "ciapaty", "pedał" czy "moher". Spod pogodnego, świątecznego klimatu wyziera mroczny świat krzywdzących stereotypów.
Jak postulują twórcy kampanii, "Tolerancja to za mało, należy się szacunek". Każdego człowieka łączy tytułowa temperatura 36,6.
W dobie nasilających się ataków fizycznych i słownych na tle rasowym i narodowościowym oraz coraz większej polaryzacji społeczeństwa, takie spoty są szczególnie potrzebne. Cieszy postawa władz Poznania, które nie boją się podejmować trudnych tematów i próbują krzewić zapominane dziś, a uniwersalne wartości, jak otwartość i szacunek.
FacebookInstagramTikTokX