Pracownicy Zalando twarzami najnowszej kampanii marki w dniu 50. rocznicy Dnia Ziemi

22-04-2020
Pracownicy Zalando twarzami najnowszej kampanii marki w dniu 50. rocznicy Dnia Ziemi
fot. Zalando
Już od pół wieku 22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi. To ten moment w roku, w którym szczególnie zastanawiamy się nad naszym wpływem na planetę oraz tym, co zrobić, by poprawić jakość naszej wzajemnej koegzystencji. By podkreślić swoje zaangażowanie w sprawę, Zalando wypuściło najnowszą kampanię pod hasłem „Działamy Razem. Zrównoważona moda na Zalando” właśnie dzisiaj, a jej twarzami nie zostali modele, jak to zwykle bywa, lecz pracownicy firmy. Dlaczego? Ponieważ działają na rzecz zrównoważonego rozwoju nie tylko w ramach swojej pracy, lecz są orędownikami i pasjonatami dbania o środowisku także w życiu prywatnym. Trudno o bardziej wiarygodny przekaz.

Troska nie od dziś

Choć premierę kampanii zaplanowano właśnie na ten szczególny dzień, to już trzecia znacząca inicjatywa Zalando, będąca częścią opublikowanej przez firmę strategii zrównoważonego rozwoju do.MORE. Marka ma już na koncie jedną kampanię z tego samego obszaru oraz kapsułową kolekcję premium „Małe kroki. Duża zmiana”, stworzoną przy współpracy z dziewięcioma skandynawskimi markami w styczniu tego roku.
– Chcemy umożliwić klientom odkrywanie i kupowanie bardziej zrównoważonej: ponad 30 000 produktów w naszym asortymencie oznaczyliśmy flagą „przyjazność środowisku” oraz udzielamy informacji ułatwiających podjęcie świadomych decyzji zakupowych. Aby świętować 50. rocznice Dnia Ziemi, dedykujemy stronę główną naszej platformy bardziej zrównoważonej modzie. Zależy nam na tym, aby zwrócić uwagę na zrównoważoną modę i marki partnerskie, które działają z nami w tym zakresie – mówi Kate Heiny, Director Sustainability w Zalando.

7 różnych punktów widzenia

Zdjęcia i materiały wideo do kampanii stworzono w lutym przy współpracy z fotografem Brettem Lloydem. Kampania przedstawia działania związane ze zrównoważonym rozwojem z punktu widzenia siedmiu pracowników różnych działów Zalando, takich jak Sustainability, Partner Communications, Marketing, Category Management, Tech i Social Media, którzy swoją pracą przyczyniają się do realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Zalando.
– Zależy nam na tym, aby nieustannie inspirować klientów do dokonywania świadomych, bardziej zrównoważonych wyborów. Ta kampania jest dla nas naprawdę wyjątkowa – jej bohaterowie to nie tylko pracownicy Zalando, ale też orędownicy zrównoważonego rozwoju w życiu prywatnym. Chcemy podkreślić, że zrównoważony rozwój oznacza dla Zalando współpracę wielu działów w ramach jednego, wspólnego celu. Każdy pracownik przyczynia się do realizacji jego kolejnych kroków i cieszymy się, że możemy pokazać twarze tych, którzy za nimi stoją – dodaje Dawid Pożoga, Regional Lead PL/CZ w Zalando.
Przewodnim elementem kampanii są formaty wideo. W pierwszym z nich członkowie Zalando opowiadają o swoim podejściu do tematu zrównoważonego rozwoju, jednocześnie nawiązując do kluczowego przesłania kampanii: kiedy razem robimy małe kroki, składają się one na coś o wiele większego. Drugie wideo koncentruje się na przedstawieniu ich głębszych przemyśleń i opowiada o tym, jak ich praca wpływa na realizację strategii zrównoważonego rozwoju do.MORE firmy. Niezależnie od tego, czy to wprowadzenie opakowań z recyklingowanych materiałów, czy umożliwianie klientom kompensacji śladu węglowego za ich zakupy, działania pracowników Zalando wpływają na podejmowanie przez firmę bardziej odpowiedzialnych kroków w kierunku zrównoważonego rozwoju.
Kampania powstała przy współpracy z berlińską agencją kreatywną Günther. Będzie wyświetlana w mediach społecznościowych oraz na kanałach własnych Zalando w 17 krajach, w których firma prowadzi działalność.
FacebookInstagramTikTokX