Sephora Kids – nowy niepokojący trend. Dlaczego 10-latki przesiadują w Sephorze?

Autor: Monika Kurek
29-03-2024
Sephora Kids – nowy niepokojący trend. Dlaczego 10-latki przesiadują w Sephorze?
tiktok.com/@kenzie_grac.e/
Od jakiegoś czasu media społecznościowe zalewają filmy, na których widać, jak małe dziewczynki spędzają niepokojąca ilośc czasu w sieciówkach taki jak Sephora czy Ulta. Hasztag Sephora Kids ma obecnie blisko 700 mln wyświetleń.
Kilka dni po świętach Bożego Narodzenia studentka Chloe Grace nagrała film, w którym podzieliła się swoimi obserwacjami. – Czy też zauważyliście, że jak idziecie do Sephory, to zawsze jest tam mnóstwo małych dziewczynek? – zapytała Chloe Grace. Jej nagranie zostało obejrzane kilka milionów razy oraz zgromadziło ponad 10 tys. komentarzy.
„Z tej strony pracowniczka Ulta. Oni kochają sektory Drunk Elephant i Bubble”, „Strasznie mnie to irytuje; wszystko jest ciągle wyprzedane”, „Jest naprawdę źle. Dzieciaki przejęły Sephorę blisko mojego domu”, „Pracuję w Sephorze. Totalna zgoda. Ciężko się ogląda, jak dzieciaki chcą podkłady i bronzery, których nie potrzebują”, „Biegają dookoła, wpadają na ludzi i doprowadza mnie to do szału”, „TAK. Wytłumaczcie mi, dlaczego widziałam 6-latki oglądające produkty Drunk Elephant w Ulta” – to tylko niektóre komentarze internautów.

Nowa moda wśród młodzieży

Dzieciaki, od 8-latków po 14-latki, odwiedzają sklepy, wypróbowując testery, nagrywając materiały i wymieniając się poradami. Największe zainteresowanie budzą oczywiście kosmetyki promowane przez influencerów, produkty popularne na TikToku oraz modne marki gwiazd.
Trend dzieciaków z Sephory to prawdziwy fenomen komentuje dermatolog Lauren Penzi w rozmowie z CNN.
Obsesja dziewczynek na punkcie dbania o wygląd wywołała dyskusję na temat odpowiedzialności rodziców oraz dostępu do mediów społecznościowych. Podejrzewa się, że duży udział w trendzie miały córki Kim oraz Kourtney Kardashian, które dzieliły się w sieci swoimi beauty routines oraz filmikami typu get ready with me.
Wideo Penelope, córki Kourtney, ponownie stało się w listopadzie viralem, gdy zareagowała na nie dermatolożka Dr. Brooke Jeffy. – Troszkę umarłam. Dlaczego ta urocza 11-latka potrzebuje makijażu i zabiegów pielęgnacyjny skóry, które są bardziej skomplikowane niż te, które ja stosuję? – zastanawiała się lekarka.
Dr. Jeffy zwróciła uwagę m.in. na użycie produktów odmładzających Drunk Elephant. W ofercie marki znajdują się autorskie smoothies do pielęgnacji skóry, w których składniki można dobrać tak, aby były idealne idealne do naszej skóry.
Pomijając etyczny wymiar fenomenu Sephora Kids, źle dobrane kosmetyki mogą być szkodliwe dla młodej skóry. Z tego powodu szwedzka sieć aptek Apotek Hjärtat zdecydowała się zakazać sprzedaży zaawansowanych produktów pielęgnacyjnych osobom poniżej 15 roku życia.
„Wszyscy śledzą trendy i chcą mieć te same produkty, których używają topowi twórcy. Marka może generować kontent i próbować targetować określoną grupę odbiorców, ale jednocześnie bardzo duża władza znajduje się w rękach twórców”, powiedziała Shiri Feldman, niezależna konsultantka beauty, w rozmowie z „The Independent”.
1/10
Right Arrow
FacebookInstagramTikTokX