Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Świat

Słowo „normalny" zniknie z opakowań kosmetyków popularnych marek

13-03-2021
Słowo „normalny" zniknie z opakowań kosmetyków popularnych marekSłowo „normalny" zniknie z opakowań kosmetyków popularnych marek
kadr z "Positive Beauty: why we’re saying no to normal (Subtitled)"
„Positive Beauty – Pozytywne Piękno” to nowa inicjatywa koncernu Unilever, właściciela marek takich jak Dove, Rexona czy Timotei, której celem jest walka z dyskryminacją i wykluczeniem. Reklamy firm należących do Unilever nie będą udoskonalane cyfrowo, a z opakowań do pielęgnacji urody i higieny zniknie słowo „normalny”

Walka ze stereotypami

Z badania przeprowadzonego przez Unilever wśród 10 tys. ankietowanych z 9 krajów wynika, że 7 na 10 osób ma negatywne skojarzenie ze słowem „normalny” umieszczonym na opakowaniach kosmetyków, a aż 56 proc. z nich twierdzi, że to określenie może powodować uczucie wykluczenia. Jakby tego było mało, według sześciu na dziesięciu respondentów w branży beauty promuje się wyłącznie jeden kanon „normalności”.
„- Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że samo usunięcie słowa „normalny” nie spowoduje, że problem zniknie. Wierzymy jednak, że jest to ważny krok. Celem naszej wizji „Positive Beauty - Pozytywne Piękno” jest nie tylko czynienie mniejszego zła, ale także zrobienie więcej dobrego zarówno dla ludzi, jak i dla planety. Wierzymy, że dzięki programowi „Positive Beauty - Pozytywne piękno” staniemy się silniejszym i odnoszącym większe sukcesy przedsiębiorstwem” komentuje Sunny Jain, prezes działu pielęgnacji urody i środków higieny w Unilever.
Wyniki badań były impulsem do rozpoczęcia kampanii „Positive Beauty – Pozytywne Piękno”, w ramach której Unilever usunie słowo „normalny” z opakowań produktów oraz reklam i materiałów marketingowych. Koncern nie będzie również cyfrowo przerabiał kształtu ludzkiego ciała: rozmiaru, proporcji czy koloru skór oraz zwiększy liczbę materiałów przedstawiających ludzi z grup niedostatecznie reprezentowanych przez marki beauty. A wszystko po to, aby walczyć ze szkodliwymi stereotypami i kształtować szerszą definicję piękna.
View this post on Instagram

Coś dla umysłu, coś dla środowiska

Kampania „Positive Beauty – Pozytywne Piękno” skupia się wokół działań na rzecz ochrony środowiska. Choć globalny zakaz przeprowadzania badań kosmetyków na zwierzętach ma wejść w życie do 2023 roku, obecnie już 23 marki Unilever posiadają certyfikat PETA. Do 2030 roku koncern podejmie działania mające na celu poprawę stanu zdrowia i zwiększenia poczucia sprawiedliwości wśród konsumentów, obejmujące 1 miliard osób rocznie. Przykładowo obecnie trwa kampania „Dove Self-Esteem” skupiająca się na budowanie pozytywnej samooceny wśród osób młodych.
Ostatni aspekt kampanii „Positive Beauty – Pozytywne Piękno” zakłada pomoc w ochronie i regeneracji 1,5 miliona hektarów gruntów, lasów i oceanów do 2030 roku.
Zobaczcie spot promujący kampanię „Positive Beauty”:
/tekst: Greta Wolny/
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Niemal połowa polskich nastolatek chce zostać influencerką, youtuberką lub tiktokerką

Niemal połowa polskich nastolatek chce zostać influencerką, youtuberką lub tiktokerką

61-latek w spódnicach i wysokich szpilkach. Mark Bryan podbija internet!

61-latek w spódnicach i wysokich szpilkach. Mark Bryan podbija internet!

Ziobro proponuje ustawę zakazującą adopcji dzieci przez pary jednopłciowe

Ziobro proponuje ustawę zakazującą adopcji dzieci przez pary jednopłciowe

Polecane

Niemal połowa polskich nastolatek chce zostać influencerką, youtuberką lub tiktokerką

Niemal połowa polskich nastolatek chce zostać influencerką, youtuberką lub tiktokerką

61-latek w spódnicach i wysokich szpilkach. Mark Bryan podbija internet!

61-latek w spódnicach i wysokich szpilkach. Mark Bryan podbija internet!

Ziobro proponuje ustawę zakazującą adopcji dzieci przez pary jednopłciowe

Ziobro proponuje ustawę zakazującą adopcji dzieci przez pary jednopłciowe