Śluby jednopłciowe i kobiecy rząd. Tak wygląda przyszłość Polski w spocie marki Yes

Autor: Monika Kurek
15-11-2022
Śluby jednopłciowe i kobiecy rząd. Tak wygląda przyszłość Polski w spocie marki Yes
Już w zeszłym roku marka Yes udowodniła, że nie boi się przełamywać stereotypów. Na szczęście tegoroczna kampania „Jestem kobietą. Jestem przyszłością” również nie zawodzi.
Jak wyobrażacie sobie przyszłość Polski? Wizja marki Yes jest bardzo optymistyczna. Katolicki ksiądz udziela ślubu pierwszej parze jednopłciowej, Polska uchodzi za najbezpieczniejszy kraj dla kobiet, a my jesteśmy świadkiem zaprzysiężenia najbardziej kobiecego rządu w historii kraju. Oglądając spot marki Yes, można się rozmarzyć.
Akcja spotu rozgrywa się w 2072 roku, a historia jest zbudowana wokół przekazywanego z pokolenia na pokolenie pierścionka. Główna bohaterka żyje w świecie wolnym od stereotypowego postrzegania roli kobiet. Tutaj każdy może kochać kogo chce i jak chce. A co najlepsze, jest to akceptowane zarówno przez rząd, jak i kościół katolicki! Zmian jest jednak więcej. Kobiety nie boją się wracać nocą do domu, a polityka w końcu nie jest zdominowana przez mężczyzn.

Byle nie w TVP

Film wypuszczony w ramach zeszłorocznej kampanii „Jestem kobietą” miał być emitowany w TVP, ale stacja miała pewne zastrzeżenia co do materiału. Marcin Gaworski z 180heartbeats + Jung von Matt (agencji stojącej za kampanią) wyjaśnił w rozmowie z portalem „Press”, że TVP zakwestionowała sceny, na których widać Aleksandrę Żebrowską karmiącą piersią oraz Aleksandrę Wiederek-Barańską, która przeszła mastektomię, przeglądającą się w lustrze z odsłoniętym dekoltem. Telewizja Polska zgodziła się na pokazanie tych scen tylko po godz. 20. Kolejnym warunkiem było usunięcie fragmentu, w którym Katarzyna Zillmann całuje się ze swoją partnerką Julią Walczuk, na co marka YES oczywiście nie wyraziła zgody.
Właśnie dlatego w tym roku marka nie zgłosiła spotu do TVP. „Nadal głosimy wartości takie, jak różnorodność i niezależność kobiet, wbrew wszelkim stereotypom. Dobierając media, zależało nam, by były spójne z naszą ideą. To niezwykle ważne, by kampania wybrzmiała autentycznie” – powiedziała Magdalena Łukasiuk z Mediahub w rozmowie z „Presserwisem”.
Przypominamy zeszłoroczny spot:
FacebookInstagramTikTokX