Polscy studenci stworzyli algorytm, dzięki któremu łatwo przekształcimy wideo w komiks

Autor: KO
04-01-2019
Polscy studenci stworzyli algorytm, dzięki któremu łatwo przekształcimy wideo w komiks
Komiks wygenerowany przez Comixify z fragmentu z filmu "Pulp fiction" (https://www.pw.edu.pl/Badania-i-nauka/Aktualnosci/Zespol-z-PW-opracowal-algorytm-do-przeksztalcania-wideo-w-komiks)
Rysownicy ich nienawidzą. Studenci Politechniki Warszawskiej znaleźli jeden prosty sposób, by zamienić wideo w komiks... Żarty żartami, sprawa jest jednak poważna, a nawet rewolucyjna. Zespół z PW stworzył Comixify - algorytm, który automatycznie wybiera najciekawsze i najważniejsze klatki z przesłanego filmu, a następnie układa je, dopasowuje do ramek i przerabia graficznie, tak by wyglądały na komiks. Każdy może przetestować działanie Comixify na specjalnej stronie internetowej - w łatwy sposób i bezpłatnie.
Projekt stworzyli studenci Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych PW: inż. Maciej Pęśko, Adam Svystun i inż. Paweł Andruszkiewicz pod opieką naukową pracowników Zakładu Grafiki Komputerowej Instytutu Informatyki PW: prof. dr. hab. inż. Przemysława Rokity i dr. inż. Tomasza Trzcińskiego.
Na stronie Comixify możemy wgrać wideo (jedno z przykładowych lub własne, o wielkości do 50 MB, nie dłuższe niż 15 min), wybrać kilka efektów graficznych i po chwili otrzymamy efektowny komiks.
Jak możemy przeczytać na stronie Politechniki Warszawskiej, po uruchomieniu strony Comixify w połowie grudnia 2018 roku od razu spotkała się z zainteresowaniem na całym świecie. Twórcy otrzymali liczne wiadomości od zainteresowanych rozwiązaniem producentów filmowych oraz wydawców komiksów z Europy i Stanów Zjednoczonych.
Twórcy algorytmu, jeśli zyskają dodatkowe finansowanie, planują rozszerzyć go o nowe funkcjonalności: generowanie kolejnych layoutów oraz rozpoznawanie głosu, które umożliwi dodawanie do obrazów także tekstu.
Jak podaje PW, Comixify jest rezultatem projektów dyplomowych realizowanych przez studentów od początku roku. Pomysł narodził się dzięki połączeniu zainteresowań studentów (komiksy i transfer ich stylu przy użyciu uczenia maszynowego) oraz dotychczasowych publikacji Zakładu Grafiki Komputerowej Instytutu Informatyki, w tym m.in. tej dotyczącej przewidywania popularności treści w Internecie.
FacebookInstagramTikTokX