Jego prawdziwa geneza jednak sięga pandemii koronawirusa, czyli 2020 roku. Pandemia sprawiła, że wiele osób miało problemy ze snem i później zabrało te nawyki ze sobą do rzeczywistości. Sporo młodych Chińczyków wykorzystuje nocne godziny, aby zrobić coś dla siebie. Cały myk jednak polega na tym, aby to jakoś zrównoważyć i tutaj wkracza na biało trend „punk health”. Ten hasztag ma już na TikToku blisko 10 miliardów wyświetleń.
Tong Ren Tag, największy chiński producent chińskich leków medycyny tradycyjnej, wypuścił „Punk Health Coffee” o smaku: jagód goja, longana i daktylów, a także róży i głogu. Z czasem Chiny zalała fala produktów wellness, które cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Jak wynika z China Health and Welness Big Data Report, wartość rynku wellness przekroczyła 3 miliardy jenów. Dużą popularnością cieszą się także produkty takie jak maski do snu, opaski na oczy, podnóżki, masujące poduszki, lampki nocne czy dyfuzor zapachowy.