Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Świat

Wybraliśmy 10 najciekawszych kampanii body positive

25-10-2022
Wybraliśmy 10 najciekawszych kampanii body positiveWybraliśmy 10 najciekawszych kampanii body positive
Pisaliśmy m.in. o modelce z trądzikiem reklamującej ASOS czy dwóch przyjaciółkach w różnych rozmiarach, które pozują w tych samych ubraniach. Ciałopozytywność walczy z nierealistycznymi ideałami piękna promowanymi przez branżę fashion oraz influenceów i nietrudno zauważyć, że coraz częściej pojawia się w kampaniach reklamowych. Właśnie dlatego wybraliśmy dla was 10 najciekawszych kampanii promujących ciałopozytywność.

Piękno w każdym rozmiarze

Ruch body positive, nazywany w Polsce ciałopozytywnością, narodził się w 1966 roku. Jego inicjatorkami były pisarka Connie Sobczak oraz psychoterapeutka Elizabeth Scott, która specjalizuje się w leczeniu zaburzeń odżywania. Bodźcem do zapoczątkowania Body Positive Movement była historia siostry Connie, Stephanie, która zmagała się z zaburzeniami odżywiania. Stephanie poddała się operacji powiększania biustu, za co zapłaciła życiem. Uszkodzony implant wywołał chorobę autoimmunologiczną, która zakończyła się jej śmiercią. Niestety to nie jedyna historia z tragicznym zakończeniem. Każdego roku tysiące kobiet i mężczyzn stosują rygorystyczne diety i poddaje się operacjom plastycznym, aby dorównać ideałom piękna. Niestety nie zawsze korzystają z usług sprawdzonych dietetyków i lekarzy...
Od krągłych kobiecych kształtów, aż po bardzo szczupłe modelki na wybiegach – kanon piękna wielokrotnie zmieniał się na przestrzeni lat. Obecnie zarówno w kampaniach, jak i na wybiegach coraz częściej możemy zobaczyć modelki plus size lub osoby z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, chorobami bądź znamionami. To zasługa m.in. właśnie ruchu body positive, który zachęca do pokochania siebie takim jakim się jest oraz zaakceptowania swoich niedoskonałości. Nie trzeba mieć rozmiaru XS ani idealnych rysów twarzy, aby być pięknym. Niestety nie wszyscy się z tym zgadzają, czego świetnym dowodem jest kontrowersyjna wypowiedź Agnieszki Kaczorowskiej.
Sprawdźcie 10 najciekawszym kampanii modowych i beauty stworzonych w duchu body positive.
tekst: Natalia Grzech
Left Arrow
1/10
Right Arrow
View this post on Instagram
Gucci Beauty
W 2019 roku marka Gucci wywołała niemałą burzę kontrowersyjną reklamą szminki, w której idealne śnieżnobiałe uzębienie zastąpił niedoskonały, ale piękny uśmiech. Jak widać, body positive nie ogranicza się wyłącznie do wagi czy wyglądu skóry. W kampanii włoskiego domu mody wystąpiła punkowa piosenkarka Dani Miller.
View this post on Instagram
Primark
Stworzona w duchu body positive kampania Primark z 2019 roku pokazuje kobiece niedoskonałości oraz różne typy urody. Na zdjeciach możemy zobaczyć m.in. Darię Kobayashi Ritch, modelkę plus size Lucy Knell czy Symone Lu, modelkę bez przedniego zęba. Zdjęcia i wideo powstały w Miami.
View this post on Instagram
Savage x Fenty
Podczas pokazu w 2020 roku marka Rihanny Savage x Fenty zaprezentowała światu swoją ciałopozytywną kampanię bielizny. Wystąpiły w niej nie tylko modelki o większych rozmiarach, ale także modele plus size. Kampania ta pokazuje, że ciałopozytywność dotyczy nie tylko żeńskiej części społeczeństwa.
Ładowanie odtwarzacza...
View this post on Instagram
NAGO
Polska marka NAGO jest znana z klasycznych ubrań tworzonych z zachowaniem dbałości o środowisko. W 2020 roku marka poszerzyła swoją rozmiarówkę oraz asortyment, a w nowej kampanii „Girls" zaprezentowano kobiety o różnych sylwetkach i typach urody. Jak wyjaśniły założycielki NAGO, zależy im, żeby jeszcze więcej kobiet czuło się dobrze w ich projektach.
View this post on Instagram
Missguided
Body positive to również akceptowanie swoich niedoskonałości. W kampanii #InYourSkin marki Missguided z 2018 roku zwrócono uwagę na to, że choroby skóry to normalna i powszechna rzecz, której nie należy się wstydzić. W kampanii wystąpiły kobiety z trądzikiem, albinizmem, piegami, bliznami, łuszczycą i znamionami. Każda z nich równie piękna!
Ładowanie odtwarzacza...
Local Heroes
Local Heroes
Tymczasem polska marka Local Heroes postanowiła udowodnić, że każda kobieta, niezależnie od wyglądu, wagi czy rozmiaru, może zostać miss świata. W 2016 roku ukazał się kalendarz zatytułowany „Miss World”, w którym bohaterki pozujące z szarfami „Miss World” pokazują, że piegi, cellulit, włosy pod pachami i fałdki na brzuchu to zupełnie normalna i piękna rzecz. Dochód ze sprzedaży kalendarza został przekazany Fundacji Feminoteka.
View this post on Instagram
Nike
Jeszcze kilka lat temu osoby plus size nie miały zbyt dużego wyboru, jeśli chodzi o odzież sportową. Marka Nike postanowiła to zmienić i w 2016 roku stworzyła kolekcję dedykowaną kobietom o większych rozmiarach. Chciała w ten sposób zwrócić uwagę na to, że każdy może uprawiać sport. Jedną z uczestniczek kampanii była słynna modelka plus size Paloma Elesser. To jednak wcale nie koniec, bo w 2019 roku do sklepów stacjonarnych Nike wprowadzono manekiny plus size.
Victoria's Secret
Victoria's Secret
Marka Victoria’s Secret jest głównie kojarzona z modelkami w rozmiarze XS o pięknych i wyrzeźbionych ciałach bez skaz. Nie tym razem. W kolekcji na jesień 2020 wystąpiły kobiety o różnych kształtach i karnacjach, a fotografie poddano jedynie lekkiej obróbce graficznej. Był to swego rodzaju przełom dla marki, która nie była owiana zbyt dobrą sławą przez promowanie surowo określonego kanonu. W tym roku poinformowano żeAniołki VS zastąpi kolektyw złożony z siedmiu kobiet sukcesu.Jego członkiniami zostały: Megan Rapinoe (amerykańska piłkarka i aktywistka dążąca do wyrównania płac), Priyanka Chopra Jonas (aktorka i przedsiębiorczyni), Valentina Sampaio (aktywistka LGBTQ+ i modelka), Adut Akech (modelka i uchodźczyni z południowego Sudanu), Amanda de Cadenet (brytyjska dziennikarka i propagatorka równości), Eileen Gu (profesjonalna narciarka) oraz Paloma Elsesser (modelka i promotorka ciałopozytywności).
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Linie Emirates postawiły stewardessę na szczycie Burj Khalifa

Linie Emirates postawiły stewardessę na szczycie Burj Khalifa

Cały świat mówi o trenerce, która uderzyła konia. Czy zasady pięcioboju mają sens?

Cały świat mówi o trenerce, która uderzyła konia. Czy zasady pięcioboju mają sens?

Zac Efron i Jessica Alba promują Dubaj w spocie, który wygląda jak film akcji

Zac Efron i Jessica Alba promują Dubaj w spocie, który wygląda jak film akcji

Dwie przyjaciółki w różnych rozmiarach pozują w tych samych ubraniach

Dwie przyjaciółki w różnych rozmiarach pozują w tych samych ubraniach

Najczęściej wyszukiwane hasła w Polsce kiedyś i dziś

Najczęściej wyszukiwane hasła w Polsce kiedyś i dziś

Polecane

Linie Emirates postawiły stewardessę na szczycie Burj Khalifa

Linie Emirates postawiły stewardessę na szczycie Burj Khalifa

Cały świat mówi o trenerce, która uderzyła konia. Czy zasady pięcioboju mają sens?

Cały świat mówi o trenerce, która uderzyła konia. Czy zasady pięcioboju mają sens?

Zac Efron i Jessica Alba promują Dubaj w spocie, który wygląda jak film akcji

Zac Efron i Jessica Alba promują Dubaj w spocie, który wygląda jak film akcji

Dwie przyjaciółki w różnych rozmiarach pozują w tych samych ubraniach

Dwie przyjaciółki w różnych rozmiarach pozują w tych samych ubraniach

Najczęściej wyszukiwane hasła w Polsce kiedyś i dziś

Najczęściej wyszukiwane hasła w Polsce kiedyś i dziś