Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Świat

Gillette pokazało w spocie pierwsze golenie transpłciowego Samsona. Efekt? Pozytywne komentarze i prawie milion wyświetleń

Autor: Monika Kurek
27-05-2019
Gillette pokazało w spocie pierwsze golenie transpłciowego Samsona. Efekt? Pozytywne komentarze i prawie milion wyświetleńGillette pokazało w spocie pierwsze golenie transpłciowego Samsona. Efekt? Pozytywne komentarze i prawie milion wyświetleń
Gillette przez lata słynęło z propagowania określonego obrazu mężczyzny - postawnego, męskiego i ociekającego testosteronem. Zmieniło się to wraz ze styczniową reklamą, będącą częścią kampanii #MyBestSelf. Teraz marka idzie o krok dalej. Parę dni temu pojawił się filmik, ukazujący pierwsze golenie Samsona. Transpłciowy chłopiec dzieli się swoją historią, a Gillette staje murem za społecznością LGBT.
Warto cofnąć się do stycznia oraz początków kampanii "The best a man can get". Filmik polemizuje z flagowym hasłem marki, ukazując szkodliwe zachowania mężczyzn w społeczeństwie. Wśród zobrazowanych przykładów znajduje się usprawiedliwianie bójek między dziećmi, zaczepianie kobiet, prześladowanie w sieci, wykorzystanie wyższego stanowiska do poniżenia pracownicy, #metoo czy slogan "chłopcy to chłopcy". Nie wszyscy bohaterowie wideo przyklaskują takiemu działaniu. Część powstrzymuje agresorów oraz ingeruje, kiedy ci posuwają się za daleko.
"Następna generacja mężczyzn nas obserwuje" - apeluje Gillette. "Czy to naprawdę wszystko, co na stać mężczyzn?" - kwestionuje marka, nawołując jednocześnie do rozliczania mężczyzn z niewłaściwego zachowania. Spot spotkał się z miażdżącą reakcją odbiorców i zebrał ponad milion łapek w dół. Ludzie publikowali zdjęcia swoich maszynek w koszu na śmieci i wzywali do bojkotu marki. Wówczas pojawiło się pytanie, czy Gillette zakwestionować poczucie męskości swoich odbiorców, czy też zirytowało ich zmianą strategii.
W najnowszym spocie marki widzimy, jak młody Samson goli się po raz pierwszy, a towarzyszy mu w tym opiekuńczy ojciec. Spot jest utrzymany w prostej stylistyce i oddaje głos bohaterom. Samson Brown jest transpłciowym Kanadyjczykiem - "Zawsze wiedziałem, że jestem inny. Nie wiedziałem wtedy, że istnieje pojęcie określające osobę, którą byłem. Przeszedłem przemianę, żeby być szczęśliwym. To nie tak, że wyłącznie ja się zmieniam. Wszyscy dookoła mnie się zmieniają" - mówi do kamery.
Filmik przyjął się bardzo dobrze na profilach społecznościowych marki. Mało firm tak otwarcie deklaruje poparcie dla osób transpłciowych. Dużo osób dziękuję za wsparcie dla społeczności LGBT. Wypowiedział się również sam Samson, dziękując Gillette za udostępnienie swojej platformy.
Samo Gillette oznajmiło, że podejmuje kroki w celu uczynienia swojej polityki bardziej przyjaznej różnym mniejszościom i płciom. Pomijając kwestie zarobków i motywacji, głos tak dużego koncernu jak Gillette może okazać się ważny w walce o prawa osób transpłciowych. Filmik "Pierwsze golenie" zostanie pokazany podczas Festiwalu LGBT Inside Out w Toronto. Gillette współpracuje także z organizacją The519 dedykowaną LGBT i dokonało donacji na rzecz organizacji Dnia Pamięci Osób Transpłciowych (20 listopad). Przekaz nowej strategii #MyBestSelf jest jasny: Gillette jest dla wszystkich.
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Zmysłowy, zaangażowany społecznie klip Mary Komasy w reżyserii Anji Rubik

Zmysłowy, zaangażowany społecznie klip Mary Komasy w reżyserii Anji Rubik

Orange Flex to coś dla tych, którzy chcą mieć kontrolę i cenią elastyczność. Orange uruchamia przełomową usługę.

Orange Flex to coś dla tych, którzy chcą mieć kontrolę i cenią elastyczność. Orange uruchamia przełomową usługę.

Efektowny i wzruszający spot, który w metaforyczny sposób pokazuje emocje towarzyszące kłótni w związku

Efektowny i wzruszający spot, który w metaforyczny sposób pokazuje emocje towarzyszące kłótni w związku

Polecane

Zmysłowy, zaangażowany społecznie klip Mary Komasy w reżyserii Anji Rubik

Zmysłowy, zaangażowany społecznie klip Mary Komasy w reżyserii Anji Rubik

Orange Flex to coś dla tych, którzy chcą mieć kontrolę i cenią elastyczność. Orange uruchamia przełomową usługę.

Orange Flex to coś dla tych, którzy chcą mieć kontrolę i cenią elastyczność. Orange uruchamia przełomową usługę.

Efektowny i wzruszający spot, który w metaforyczny sposób pokazuje emocje towarzyszące kłótni w związku

Efektowny i wzruszający spot, który w metaforyczny sposób pokazuje emocje towarzyszące kłótni w związku