Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Świat

Poznaj listę 10 ikon spotkań wg Sylwii Chutnik i marki Wyborowa

22-11-2019
Poznaj listę 10 ikon spotkań wg Sylwii Chutnik i marki WyborowaPoznaj listę 10 ikon spotkań wg Sylwii Chutnik i marki Wyborowa
Są rzeczy, bez których trudno wyobrazić sobie domówkę, imprezę lub spotkanie towarzyskie. Marka Wyborowa w ramach projektu „Ikona spotkań w nowej butelce” postanowiła zaprosić Sylwię Chutnik, cenioną pisarkę i kulturoznawczynię, do wybrania dziesięciu symboli spotkań. Ekspertka w ramach projektu starała się wybrać takie przedmioty, z którymi każdy z nas ma dobre wspomnienia i które w sposób naturalny łączą się z tematem spotkań.
Listę ikon spotkań wg marki Wyborowa otwiera stół – w naszej kulturze towarzyszy on bowiem każdej większej lub mniejszej „uroczystości”. Stawiamy na nim zastawę, szklanki, kieliszki, jedzenie, którym chcemy się dzielić. Czasem wiekowy stół jest przekazywany z pokolenia na pokolenie, a czasem stawiamy na nowoczesny design i mniejsze formy. Niezależnie od tego, o jakim stole mowa, to centrum spotkania towarzyskiego, które zbliża ludzi, zacieśnia więzi i sprzyja budowaniu autentycznych relacji.
Wśród ikon spotkań pojawił się również smartfon, który ostatnimi czasy jest używany, jako narzędzie do umówienia się na spotkanie. Jednak gdy już się widzimy, warto go odłożyć. No chyba, że chcemy uwiecznić spotkanie pamiątkowym selfie. Ale tylko wtedy!
Sylwia Chutnik, fot. mat. pras.
Do przedmiotów wybranych przez Sylwię Chutnik wlicza się również chleb, który współcześnie przeżywa swój renesans. Chleb na nowo zagościł w naszej kulturze, tym razem pokochało go miasto. Istnieje nawet system pożyczania sobie zakwasu, tak, aby każdy mógł mieć swoje, domowe, ekologiczne pieczywo. A na imprezie? Ma wzniecić smak i oczekiwanie na główną część spotkania. Zwykle jednak zaspokaja pierwszy głód, dzięki czemu goście skupić się mogą na niezobowiązującej rozmowie. Nieoczywistym wyborem pisarki jest bombonierka, mająca nieco sentymentalny charakter i przypominająca polski zwyczaj przynoszenia drobnego upominku dla gospodarzy.
Ikoną spotkań jest również talerz, niby prosty przedmiot codziennego użytku, a jednak zawsze obecny na spotkaniach towarzyskich. Poza oczywistą funkcją – uniknięcia okruchów na dywanie – czasem ma również dla nas wymiar symboliczny. Dziedziczymy talerze po babci czy ukochanej cioci i wtedy trzymamy je tylko na specjalne okazje. Często korzystamy również ze starych talerzy zostawianych po byłych właścicielach wynajmowanych mieszkań.
Kolejnym ikonicznym elementem spotkań jest szminka, o której ekspertka projektu „Ikony spotkań pisze tak:
Uroczyste spotkania wymagają też odpowiedniego ubioru, dlatego wśród symboli znalazła się też marynarka. Jak zauważa Sylwia Chutnik, w trakcie trwania spotkania, gdy czujemy się dobrze w tym miejscu i z tymi ludźmi, a atmosfera staje się mniej formalna – zdejmujemy ją i zawieszamy na oparciu krzesła. Fruwająca marynara to symbol szalonej zabawy ery rock’n’rolla, która, choć minęła bezpowrotnie, nauczyła nas nonszalancji i dynamicznych tańców.
Skoro o tańcach i muzyce mowa, wśród ikon spotkań musiał znaleźć się sprzęt grający. Jako reprezentanta sfery audio na spotkaniu towarzyskim ekspertka projektu wskazała kultowe radio jamnik, o którym opowiedziała nam trochę ciekawostek:
Wśród ikon kulturoznawczyni wraz z marką Wyborowa umieściła również sofę. Centrum towarzyskie, wokół którego zbierają się goście, aby odpocząć po energicznych tańcach na parkiecie. Podczas spotkań towarzyskich sofa sprawia, że siłą rzeczy jesteśmy bliżej siebie. Siedzimy niczym na grzędzie i tokujemy. Możemy snuć dzięki niej historie a nasze relacje zacieśniają się. A kiedy przyjdzie czas na relaks i odpoczynek po trudach imprezy można spokojnie się na niej wyciągnąć, zamknąć oczy i „odpocząć”.
Last but not least, ikoną spotkań jest Wyborowa w nowej butelce w trzech wariantach, która tej jesieni ma swoją premierę. Na status symbolu marka Wyborowa pracowała ponad 90 lat, a dziś rozpoznawalna jest na całym świecie i gości na stołach wielu Polaków. Design nowej butelki to hołd złożony czasom, w których technologia nie była obecna w każdej dziedzinie życia, a bezpośrednie relacje z innymi były istotą spotkań towarzyskich. Do takich właśnie relacji zachęca Wyborowa razem z Maciejem Zakościelnym w kreatywnym spocie kampanii.
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

"Żywe dzieło sztuki" i "najbardziej ekscentryczny brytyjski artysta". W Starym Browarze startuje wystawa Daniela Lismore'a

"Żywe dzieło sztuki" i "najbardziej ekscentryczny brytyjski artysta". W Starym Browarze startuje wystawa Daniela Lismore'a

Ironiczna kolekcja Virgila Abloha dla IKEI wchodzi do sprzedaży w Polsce. Trzeba się śpieszyć z zakupem

Ironiczna kolekcja Virgila Abloha dla IKEI wchodzi do sprzedaży w Polsce. Trzeba się śpieszyć z zakupem

Dzikie alpejskie krajobrazy i nieszablonowe piękno bez retuszu. To najnowsza kampania polskiej marki MUUV

Dzikie alpejskie krajobrazy i nieszablonowe piękno bez retuszu. To najnowsza kampania polskiej marki MUUV

Polecane

"Żywe dzieło sztuki" i "najbardziej ekscentryczny brytyjski artysta". W Starym Browarze startuje wystawa Daniela Lismore'a

"Żywe dzieło sztuki" i "najbardziej ekscentryczny brytyjski artysta". W Starym Browarze startuje wystawa Daniela Lismore'a

Ironiczna kolekcja Virgila Abloha dla IKEI wchodzi do sprzedaży w Polsce. Trzeba się śpieszyć z zakupem

Ironiczna kolekcja Virgila Abloha dla IKEI wchodzi do sprzedaży w Polsce. Trzeba się śpieszyć z zakupem

Dzikie alpejskie krajobrazy i nieszablonowe piękno bez retuszu. To najnowsza kampania polskiej marki MUUV

Dzikie alpejskie krajobrazy i nieszablonowe piękno bez retuszu. To najnowsza kampania polskiej marki MUUV