„Kochaj, nie rżnij”, „Chcemy mieć mokro" - kontrowersyjna kampania Koalicji Wrocławskiej Ochrona Klimatu

04-08-2022
„Kochaj, nie rżnij”, „Chcemy mieć mokro"  - kontrowersyjna kampania Koalicji Wrocławskiej Ochrona Klimatu
W ostatnim czasie we Wrocławiu pojawiły się nowe billboardy z dosyć osobliwymi hasłami. „Kochaj, nie rżnij”, „Chcemy bzykać w spokoju”, czy „Chcemy mieć mokro” - takie teksty możemy zauważyć przejeżdżając ulicami miasta.
„Dziki Wrocław i dzika przyjemność” to tytuł najnowszej kampanii Koalicji Wrocławskiej Ochrony Klimatu, która skupia się wokół ochrony cennych i aktualnie zagrożonych obszarów przyrodniczych we Wrocławiu. Kontrowersyjnymi tekstami na tle zdjęć przyrodniczych, protestują przeciwko wycince Lasu Sołtysowickiego i zwracają uwagę na suszę na terenie Olszówki Krzyckiej.
W składzie Koalicji znajdują się 23 organizacje, które walczą o poprawę kondycji klimatycznej obszaru dolnośląskiego.
Przyroda nie jest biernym tłem dla ludzkich działań. To, jak potraktujemy ją dziś i jutro, będzie wpływać na warunki i komfort życia wrocławian i wrocławianek przez kolejne długie i gorące lata w mieście mówi koordynatorka Weronika Mazurek.
Kampania obejmuje opieką 26 różnych obszarów, na które powinno zwrócić się szczególną uwagę. Organizacje apelują do prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka o inicjatywę.
Oprócz kontrowersyjnych billboardów, aktywiści z Koalicji Wrocławskiej Ochrony Klimatu zapowiadają zorganizowane spacery po terenach, które powinny zostać objęte ochroną, takie jak: Lasek Oporowski, Las Strachociński czy Las Rędziński. Aktywiści podkreślają, że Wrocław jest jednym z niewielu miast wojewódzkich, które nie posiada w pobliżu rezerwatu przyrody. Mimo, że kampania jest okraszona dosyć kontrowersyjnymi hasłami, odnosi się do niezwykle istotnych kwestii, na które warto zwrócić uwagę.
tekst: Natalia Polkowska
FacebookInstagramTikTokX