Masz parasol za 7 tysięcy i nadal jesteś mokry. Nowa kolaboracja adidas x Gucci stała się viralem

19-05-2022
Masz parasol za 7 tysięcy i nadal jesteś mokry. Nowa kolaboracja adidas x Gucci stała się viralem
Nowy produkt gigantów mody zaskoczył internautów - ich parasolka chroni jedynie przed promieniami słonecznymi.
Chiny są kluczowym rynkiem dla marek typu Gucci, Balenciaga czy Louis Vuitton. W ubiegłym roku sprzedaż dóbr luksusowych w tym kraju wzrosła o 36%, więc nikogo nie dziwi fakt, że Chińczycy są na czasie ze wszystkimi nowinkami modowymi. Jedna z takich nowości ostatnio mocno ich zaskoczyła. Marki Gucci i Adidas, w ramach kolaboracji, wypuściły parasolkę, która nie chroni przed deszczem. Jej zadaniem jest ochrona przed promieniami słonecznymi lub po prostu ozdobienie posiadacza. Internauci, zaskoczeni tym produktem, stworzyli na platformie Weibo (tzw. chiński Twitter) hasztag „parasolka z kolaboracji sprzedawana za 11,100 juanów nie jest wodoodporna”, który zebrał już ponad 140 milionów wyświetleń.
Jaki jest sens kupowania parasola za takie pieniądze, jeśli nie będziemy mogli wyjść z nim na deszcz? Z tym pytaniem użytkownicy zwrócili się do marek promujących niepraktyczny i niebotycznie drogi produkt. W swojej obronie, firmy podkreśliły, że parasolka ma dużą wartość kolekcjonerską i nadaje się do codziennego użytku jako akcesorium. Produkt pierwotnie był sklasyfikowany jako parasol, ale został zmieniony na bardziej niejednoznaczny termin w języku mandaryńskim. Ma być dostępny od 7 czerwca, wtedy swoją premierę będzie miała cała kolekcja tej kolaboracji.
/tekst Marta Mowczan/
FacebookInstagramTikTokX