Modelka z zespołem Downa w nowej kampanii Gucci Beauty

Autor: Monika Kurek
22-06-2020
Modelka z zespołem Downa w nowej kampanii Gucci Beauty
fot. instagram.com/guccibeauty
Świat wielkiej mody raczej nie kojarzy się z inkluzywnością oraz ciałopozytywnością. Zmiany są dość powolne i zachodzą głównie pod naciskiem klientów oraz różnych organizacji. Nie wszystkie marki wychodzą z tego procesu obronną ręką, czego świetnym dowodem jest choćby narastająca niechęć do Victoria's Secret.
Bez względu na motywację koncernów i domów mody - piękno tkwi w różnorodności i zawsze dobrze jest zobaczyć w kampaniach czy sesjach zdjęciowych osoby o różnej narodowości oraz typach urody, nie wpasowujące się w standardowe kanony piękna. Właśnie dlatego zupełnie nie jesteśmy zaskoczeni tym, że serca internautów podbiła najnowsza kampania Gucci Beauty, w której wystąpiła m.in. modelka z zespołem Downa.

Siła uśmiechu

Zdjęcia powstały w ramach wspólnego projektu Gucci Beauty oraz Vogue Italia i zostały wykonane przez Davida PD Hyde'a, który wraz z Catherine Servel został wyłoniony w ramach instagramowego konkursu talentów #theguccibeautyglitch. Łącznie opublikowane ponad 6 tysięcy zdjęć z hashtagiem #theguccibeautyglitch, a uczestnicy zmierzyli się z pojęciem piękna. Nagrodą była możliwość wykonania sesji zdjęciowej promującej nową maskarę Gucci Beauty L' Obscur dla Gucci Beauty. Projektowi przyświecało hasło: "Unconventional Beauty".
W sesji Hyde'a wystąpili Enama Asiama, Ruoyi Yi, Sarah Batt, Kadri Vahersalu, Jahmal Baptise oraz Ellie Goldstein. Za inspirację do kampanii posłużyły słowa dyrektora kreatywnego Gucci Beauty, Alessandro Michele.
- Zaprojektowałem tusz do rzęs L'Obscura dla każdej autentycznej osoby, która używa makijażu do opowiedzenia swojej historii oraz do wyrażenia swojej wolności i niezależności - powiedział Michele.
Po tym jak marka Gucci Beauty opublikowała zdjęcia wykonane przez Hyde'a, niespodziewanie jedno z nich stało się viralem w social mediach. Mowa o fotografii uśmiechniętej Ellie Goldsten, czyli modelki z zespołem Downa, które polubiono niemal 60 tysięcy razy. Goldstein ma dopiero 18 lat i należy do agencji modelek Zebedee Management. Jak możemy przeczytać na jej Instagramie, pasjonuje się tańce oraz teatrem, a obecnie stara się żyć pełnią życia oraz spełniać swoje marzenia.
David PD Hyde wierzy, że w modzie i sztuce należy "pokazywać różne typy pięknych twarzy, ponieważ pomaga to przesuwać granice piękna". Jak podkreśla, "piękno jest wszędzie i można je dostrzec w każdej osobie".
- Ostatnio używałem makijażu w taki sposób, w jaki artyści używają farb, aby pokazać swoją wizję lub przekazać jakąś wiadomość. Od kiedy istnieją social media, zmieniła się rola fotografii w naszym postrzeganiu świata - mówi Hyde.
Warto przypomnieć, że to nie pierwsza kampania Gucci Beauty, która łamie stereotypy. W zeszłym roku Alessandro Michele zaangażował do swojej reklamy szminki punkową artystkę z zespołu Surfbort, Danii Miller. Choć jej uśmiech odbiega od tych, które zazwyczaj widujemy w telewizji, kampania była ogromnym sukcesem.
Tymczasem zobaczcie zdjęcia Davida PD Hyde'a dla Gucci Beauty:
FacebookInstagramTikTokX