Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdź poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz się na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatności
  • Regulamin
Świat

Wzruszający spot Nike'a o "szalonych" kobietach, które powinniśmy podziwiać, a nie piętnować. To trzeba zobaczyć

27-02-2019
Wzruszający spot Nike'a o "szalonych" kobietach, które powinniśmy podziwiać, a nie piętnować. To trzeba zobaczyćWzruszający spot Nike'a o "szalonych" kobietach, które powinniśmy podziwiać, a nie piętnować. To trzeba zobaczyć
Kadr z "Nike - Dream Crazier" (YouTube)
/tekst: Zuzanna Gralewicz/
6 milionów wyświetleń, z czego 3,5 miliona w niecałą dobę. Nowa kampania Nike zatytułowana „Dream crazier” jest nie tylko piękna, wzruszająca, ale też inspiruje. Jej narratorką jest Serena Williams.
Nowa wersja zeszłorocznej kampanii „Dream crazy” tym razem zachęca kobiety, by ich marzenia były jeszcze bardziej szalone. Premiera „Dream crazier” miała miejsce podczas 91. gali rozdania Oscarów.
Spot pokazuje, jak zmieniło się postrzeganie kobiet w sporcie na przestrzeni lat – i chociaż dziś jest zdecydowanie lepiej, niż w latach 60., to sportsmenki nadal nie są traktowane na równi z mężczyznami uprawiającymi ten sam sport. Widzimy więc atletki świata, które przekraczają swoje granice, a wtóruje im głos Sereny Williams:
„Jeśli okazujemy emocje, mówią, że dramatyzujemy. Jeśli chcemy konkurować z mężczyznami – zwariowałyśmy. Jeśli marzymy o równych szansach – mamy urojenia.” – mówi najsłynniejsza amerykańska tenisistka.
„Jeśli stawiamy na swoim, jesteśmy stuknięte. Gdy jesteśmy w czymś zbyt dobre, to pewnie coś jest z nami nie tak, a kiedy się złościmy – jesteśmy irracjonalne, rozhisteryzowane, albo po prostu szalone” – kontynuuje Williams i dodaje, że kiedyś kobieta, która wygrała 23 turnieje wielkoszlemowe, urodziła dziecko, a potem wróciła po więcej, też uważana była za „szaloną”.
Reklama przypomina nam, że w latach 60. kobieta biegnąca w maratonie, uprawiająca boks, grająca w koszykówkę, czy trenująca drużynę NBA (vide Becky Hammon) – wszystkie uważane były za „szalone”, dopóki same nie ziściły swoich marzeń.
W spocie, poza Sereną Williams we własnej osobie, wystąpiły m.in.: futbolistka Sam Gordon, szablistka Ibtihaj Muhammad, gimnastyczka Simone Biles, snowboradzistka Chloe Kim oraz reprezentantki amerykańskiej drużyny piłkarskiej.
Zeszłoroczną wersję kampanii „Dream crazy”, gdzie pokazani zostali sportowcy, którzy osiągneli sukces pomimo różnych społecznych przeciwności, np. pochodzenia z terenów ogarniętych wojną albo niepełnosprawności, a której narratorem był Colin Kaepernick, obejrzeć można tutaj:
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Audioriver z nowymi artystami: 2/3 Moderata, giganci techno i wielu innych

Audioriver z nowymi artystami: 2/3 Moderata, giganci techno i wielu innych

Dua Lipa została ambasadorką Pepe Jeans. Za obiektywem stanął David Sims

Dua Lipa została ambasadorką Pepe Jeans. Za obiektywem stanął David Sims

Drugi polski zespół dołącza do kultowego Sub Pop Records - wydawcy Nirvany i Foals

Drugi polski zespół dołącza do kultowego Sub Pop Records - wydawcy Nirvany i Foals

Polecane

Audioriver z nowymi artystami: 2/3 Moderata, giganci techno i wielu innych

Audioriver z nowymi artystami: 2/3 Moderata, giganci techno i wielu innych

Dua Lipa została ambasadorką Pepe Jeans. Za obiektywem stanął David Sims

Dua Lipa została ambasadorką Pepe Jeans. Za obiektywem stanął David Sims

Drugi polski zespół dołącza do kultowego Sub Pop Records - wydawcy Nirvany i Foals

Drugi polski zespół dołącza do kultowego Sub Pop Records - wydawcy Nirvany i Foals