Menu
K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
K MAG Logo
FacebookInstagramTikTokX
  • K MAG Logo
  • Wasze prace
  • Film
  • Muzyka
  • Art & Dizajn
  • Moda
  • Świat
  • Ludzie
  • Sklep
  • Search
Kup nowy numer
K MAG
FacebookInstagramTikTokX
PlacKup nowy numer
  • Sprawdz poprzednie numery
  • O K MAG
  • Redakcja
  • Fundacja K MAG
  • Zapisz sie na newsletter
  • Kontakt
  • Reklama
  • Polityka prywatnosci
  • Regulamin
Świat

Nowa kampania dotycząca standardów piękna – The Ordinary wyśmiewa system

Autor: Magda Chemicz
24-10-2025
Nowa kampania dotycząca standardów piękna – The Ordinary wyśmiewa systemNowa kampania dotycząca standardów piękna – The Ordinary wyśmiewa system
fot: kadr z reklamy The Ordinary
„The Periodic Fable” to kluczowy element najnowszej kampanii marki The Ordinary. Zamiast pierwiastków widzimy kłamliwe hasła marketingowe i obowiązujące trendy w branży beauty. Całość dopełnia klip, który ironicznie komentuje współczesną pogoń za perfekcją.
Kampania trafia w punkt. Nieustanna pogoń za pięknem, luksusem i wieczną młodością to znak rozpoznawczy ery mediów społecznościowych. Codziennie bombardują nas obrazy idealnych twarzy i ciał oraz recepty na ich osiągnięcie – produkty, zabiegi, kolejne „cudowne" formuły. Najważniejsze jednak, że to, co mamy, nigdy nie wydaje się wystarczające – zawsze znajdzie się coś nowszego, bardziej innowacyjnego, bardziej luksusowego.

Marka oparta na buncie

Od 2016 roku The Ordinary pokazuje, że wymyślne opakowania, rozbudowane składy i ingrediencje o trudnych do wymówienia nazwach nie są potrzebne, by kosmetyk działał. Ich pomysł na biznes opiera się na prostych formułach, pojedynczych składnikach aktywnych i przystępnych cenach. Marka stara się udowodnić, że pielęgnacja może być prosta i dostępna dla każdego – nie tylko dla klasy wyższej, wydającej na wellbeing tysiące złotych.
Tym razem poruszają temat złożonych rutyn pielęgnacyjnych i miliona haseł marketingowych, którymi jesteśmy zasypywani. W swojej„The Periodic Fable”obalają mity, którymi karmią nas koncerny i influencerzy. Interaktywna tablica przypominająca układ okresowy pierwiastków pozwala użytkownikom zgłębiać znaczenie poszczególnych haseł – po kliknięciu w wybraną kostkę pojawia się objaśnienie, demaskujące powiązany z nią mit.
Integralną częścią kampanii jest dystopijny spot stworzony przez Uncommon Creative Studio. Przedstawia klasę pełną ludzi w różnym wieku, niemal hipnotycznie skupionych na wykonywaniu viralowych rytuałów pielęgnacyjnych.
„Kampania narodziła się z misji The Ordinary polegającej na zapewnianiu powszechnego dostępu do wysokiej jakości produktów do pielęgnacji skóry, zwłaszcza dziś, gdy prawda staje się coraz mniej istotna, a wiele badań naukowych pozostaje ukrytych, drogich lub niedostępnych dla zwykłych odbiorców, dezinformacja rozprzestrzenia się z wyjątkową łatwością” mówi dyrektor ds. planowania Marco Del Valle

Nie testuje się na zwierzętach, ale to my staliśmy się szczurami laboratoryjnymi.

Branża kosmetyczna nie różni się od żadnej innej – konsumenci są dla niej produktem, z którego trzeba wycisnąć jak najwięcej. Markom nie zależy na tym, byśmy czuli się dobrze we własnej skórze. Wręcz przeciwnie – im więcej mamy kompleksów, tym więcej „rozwiązań" można nam sprzedać. Dlatego wraz z obietnicami piękna sprzedaje się nam również problemy – w subtelny, lecz skuteczny sposób.
W mediach wciąż dominują idealne twarze – zwłaszcza wśród damskiej części świata celebrytów. Kobietom przecież nie wolno się starzeć, mieć trądziku ani cellulitu. Musimy dopasować się do koncepcji piękna, jaką w danym momencie narzuca nam społeczeństwo.
Aby biznes mógł się kręcić, standard piękna musi być zmienny i wciąż ewoluować. Doskonale widać to na przykładzie powrotu trendu na tzw. bush. Kiedy włosy na ciałach większości kobiet zostały już usunięte i nie dało się dalej zarabiać na depilacji, trzeba było wymyślić coś nowego – trudnego do osiągnięcia i wymagającego kolejnych wydatków.
Wszystko sprowadza się do jednego – zawsze musi być w nas coś do poprawy. Akceptacja siebie nie przynosi zysków, więc nie jest mile widziana. Bo kto kupi krem przeciwzmarszczkowy, jeśli nie będzie miał nic przeciwko zmarszczkom?

Media społecznościowe nie pomagają w akceptacji

Instagram i TikTok funkcjonują jak samoregulujące się systemy. Wystarczy kilka osób idealnie wpisujących się w aktualny standard piękna, by wzbudzić niepewność w całej reszcie. Na tak przygotowany grunt wystarczy wrzucić produkt, który wypełni właśnie wytworzoną potrzebę – i bum! Mamy virala.
„Niestety, szerzona jest dezinformacja, powodująca strach jako bodziec do zakupu. Często dochodzi do cherry pickingu informacji i niejednokrotnie brakuje niuansów lub kontekstu. Mamy nadzieję, że dostarczając fakty, możemy zachęcić ludzi do kwestionowania sposobu, w jaki branża kosmetyczna komunikuje się z nimi i umożliwiać im podejmowanie świadomych decyzji” mówi dyrektor ds. marki Dionne Lois Cullen.

Składową jest też poczucie luksusu

51% użytkowników produktów pielęgnacyjnych w Wielkiej Brytanii przyznaje, że chętniej zaufa produktowi oznaczonemu jako luksusowy. Dlaczego? Bo wierzymy, że wyższa cena oznacza lepszą jakość (plus odrobina magii marketingu). Ale nie tylko. Kupując krem w eleganckim opakowaniu, który ma „czynić cuda", mamy wrażenie, że się rozpieszczamy. A kto nie lubi małych przyjemności?
The Ordinary udowadnia, że w branży opartej na pozorach szczerość wciąż może być rewolucyjna. Bo choć dziś nie testujemy kosmetyków na zwierzętach, sami chętnie stajemy się królikami doświadczalnymi – klikając w każdą obietnicę młodości. Piękno nie jest luksusem, tylko codziennością. O ile pozwolimy sobie je dostrzec.
FacebookInstagramTikTokX

Polecane

Cate Blanchett ponownie w Toruniu. Otrzyma ważną nagrodę

Cate Blanchett ponownie w Toruniu. Otrzyma ważną nagrodę

Wystawa „Polish Poster Now!” – polskie plakacistki podbijają Londyn

Wystawa „Polish Poster Now!” – polskie plakacistki podbijają Londyn

Nepal wybrał 2-latkę na nową boginię Kumari. Będzie żyła w pełnej izolacji

Nepal wybrał 2-latkę na nową boginię Kumari. Będzie żyła w pełnej izolacji

„Polska Madeleine McCann” oskarżona o nękanie rodziny zaginionej

„Polska Madeleine McCann” oskarżona o nękanie rodziny zaginionej

5 scen masturbacji, które przeszły do historii kina

5 scen masturbacji, które przeszły do historii kina

10 mocnych premier na platformach streamingowych w październiku

10 mocnych premier na platformach streamingowych w październiku

Polecane

Cate Blanchett ponownie w Toruniu. Otrzyma ważną nagrodę

Cate Blanchett ponownie w Toruniu. Otrzyma ważną nagrodę

Wystawa „Polish Poster Now!” – polskie plakacistki podbijają Londyn

Wystawa „Polish Poster Now!” – polskie plakacistki podbijają Londyn

Nepal wybrał 2-latkę na nową boginię Kumari. Będzie żyła w pełnej izolacji

Nepal wybrał 2-latkę na nową boginię Kumari. Będzie żyła w pełnej izolacji

„Polska Madeleine McCann” oskarżona o nękanie rodziny zaginionej

„Polska Madeleine McCann” oskarżona o nękanie rodziny zaginionej

5 scen masturbacji, które przeszły do historii kina

5 scen masturbacji, które przeszły do historii kina

10 mocnych premier na platformach streamingowych w październiku

10 mocnych premier na platformach streamingowych w październiku