Pierwsza w Polsce eko-mleczarnia. Po niespełna 30 latach firma przerzuciła się na produkty wyłącznie wegańskie

Autor: KB
10-07-2020
Pierwsza w Polsce eko-mleczarnia. Po niespełna 30 latach firma przerzuciła się na produkty wyłącznie wegańskie
W związku z postępującym kryzysem i wyzyskiem zasobów naturalnych planety coraz więcej firm zostaje zmuszonych do przewartościowania swojej filozofii. Dla wielu przedsiębiorstw chociażby z branży spożywczej oznacza to szukanie zamienników produktów takich jak mięso czy nabiał pochodzenia zwierzęcego. Gdy w 1991 roku Janusz Kubit otwierał w garażu na Podhalu mleczarnię Jogurty Magda, zapewne nie przypuszczał, że 30 lat później jego córka, której imieniem nazwano firmę, wprowadzi biznes na zupełnie nowy poziom. Magdalena Kubit, której zarówno ojciec, jak i dziadek pracowali w branży mleczarskiej, zamieniła Jogurty Magda na Roślinną Magdę – mleczarnię produkującą wyłącznie przy użyciu wegańskich składników.

Praca nad lepszym jutrem

Magda Kubit sama jako nastolatka postanowiła zrezygnować z mięsa, ale swojej przyszłości bynajmniej nie widziała w mleczarstwie. Ukończyła ASP, została dyplomowanym architektem wnętrz. Fakt, że przejęła firmę po ojcu, jest wypadkową różnych zdarzeń, m.in. choroby taty. Będąc za sterami Jogurtów Magda postanowiła jednak, że ich przyszłość będzie inna – oparta na działaniach świadomych i pełnych szacunku dla natury, mających zaprocentować w przyszłości. Pierwszym flagowym produktem jej zespołu był Planton – jogurt na bazie mleka kokosowego. Sama Magda przyznaje jednak, że nie powstałby, gdyby nie 30 lat doświadczenia i wiedzy na temat produkcji jogurtów na mleku krowim. Dzisiaj w portfolio firmy znajdują się już nie tylko jogurty Planton, ale też VegeUp Bio oraz śmietany. W 2018 roku marka zwyciężyła również w rankingu na najlepszy produkt roślinny, opracowanym przez organizację Roślinnie Jemy. Za tym wyróżnieniem przyszły kolejne.
Jogurty Magda są dostępne w znanych sklepach sieciowych, takich jak Lidl, Carrefour, Auchan czy Żabka, a także za granicą.
– Nasze produkty są dla wszystkich. Trafiają na stoły Polaków, którzy z różnych powodów chcą ograniczać spożycie produktów odzwierzęcych, jednocześnie nie rezygnując z ulubionych smaków. Cieszy mnie, że działania, które podejmujemy, będą w pełni spójne z wartościami i motto firmy mówi Kubit.
Rynek żywności roślinnej zdaje się być nie do zatrzymania. Chociażby Kanada zainwestowała niedawno aż 100 milionów dolarów w rozwój produktów wegańskich, a Roślinna Magda jest tego kolejnym dowodem.
FacebookInstagramTikTokX