Galeria sztuki zamieni się w krwawą łaźnię. U-jazdowski zaprasza na serial ASS.DEATH.DICKS (czyt. aesthetics)

Autor: ZG
17-10-2019
Galeria sztuki zamieni się w krwawą łaźnię. U-jazdowski zaprasza na serial ASS.DEATH.DICKS (czyt. aesthetics)
ilustracja: Marta Krysińska
Przestrzeń Project Roomu w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski stała się eksperymentalnym planem filmowym. Grupa aktorów-artystów spędza tam właśnie 7 dni, podczas których powstaje krwawy serial w stylistyce gore. Wernisaż wystawy, który odbył się 10 października, był jednocześnie pierwszym dniem zdjęciowym. Reżyser Horacy Muszyński wraz z aktorami nie opuszcza galerii przez cały czas realizacji serialu – artyści pracują i mieszkają w Zamku Ujazdowskim. Dzięki kamerom przemysłowym publiczność może na bieżąco obserwować, co dzieje się w środku.
Fabuła serialu ASS.DEATH.DICKS (czyt. aesthetics) Horacego Muszyńskiego opowie historię sześciu młodych artystów, zaproszonych do stworzenia wystawy. Planowany projekt ma być dla nich otwarciem kariery artystycznej i pierwszym poważnym przedsięwzięciem. Z braku kreatywności, zazdrości czy też może zwykłej chęci zwycięstwa, młodzi twórcy zapragną wykończyć konkurencję, zmieniając galeryjny white cube w krwawą łaźnię.
Według Muszyńskiego, to właśnie rywalizacja napędza twórczość artystów młodego pokolenia, ale pozostaje przy tym motorem działań całego społeczeństwa. Brutalny i krwawy serial ASS.DEATH.DICKS (czyt. aesthetics) ma obnażyć egoizm i chęć dążenia do celu po trupach – dosłownie i w przenośni. Artystów zagrają: Jacek Cholewa, Leszek Czerwiński, Dariusz Dyla, Jakub Graś, Olaf Neumann oraz Aneta Spirydowicz.
W ramach finisażu 17 listopada odbędzie się premierowy pokaz pierwszego odcinka serialu. Projekt ASS.DEATH.DICKS (czyt.aesthetics) nawiązuje do tradycji seriali paradokumentalnych takich jak Chłopaki z baraków z lat 2000., amerykańskich horrorów z lat 80., w szczególności tych z gatunku slasher, horrorów z analogowymi efektami jak u Davida Cronenberga czy Johna Carpentera. Przestrzeń galerii po realizacji serialu przypominać będzie natomiast efekty działań akcjonistów wiedeńskich, tyle że ściany spłyną nie krwią, ale barwionym syropem cukrowym. Będzie można ją oglądać od dnia zakończenia zdjęć 17 października, aż do premiery serialu 17 listopada.
Kuratorowana przez Aurelię Nowak wystawa Horacego Muszyńskiego będzie kontynuacją jego projektu ASS.DEATH.DICKS z 2017 roku. Prolog powstał w ramach Triennale Młodych w Orońsku (kuratorzy: Romuald Demidenko, Aurelia Nowak, Tomek Pawłowski). Muszyński zaprosił wówczas grupę nieznających się osób spoza świata sztuki do udziału w tygodniowym sympozjum. Przyjechali, odpowiadając na spontaniczne zaproszenie artysty, m.in. profesjonalni aktorzy, członkowie zespołów rekonstruktorskich i amatorzy gier fabularnych. Pod wpływem rozmów z artystami – uczestnikami sympozjum – każdy z nich wytworzył swoje artystyczne alter ego.
FacebookInstagramTikTokX