Virgil Abloh łączy siły z Luwrem w kolekcji kapsułowej z okazji 500. urodzin Leonarda da Vinci

Autor: ZG
19-12-2019
Virgil Abloh łączy siły z Luwrem w kolekcji kapsułowej z okazji 500. urodzin Leonarda da Vinci
Dzięki uprzejmości musée du Louvre
Długowyczekiwaną ekspozycję „Leonardo da Vinci” można oglądać w Luwrze do 24 lutego 2020 roku. To hołd dla twórczości mistrza z okazji 500. rocznicy jego urodzin. By uczcić tę specjalną okazję, znany i ceniony projektant mody Virgil Abloh stworzył specjalną kolekcję ubrań, którą można kupić m.in. w sklepie z pamiątkami muzeum.
„Bardzo wcześnie zafascynowałem się da Vinci. Podczas mojego ostatniego roku nauki w Wisonsin, w trakcie zajęć ze sztuki zainteresowały mnie nie tylko jego dzieła, ale też wpływ jaki jego twórczość miała na różne inne dziedziny: naukę, inżynierię, architekturę... Dla mnie, da Vinci symbolizuje wszystko, czym był renesans” – mówił właściciel i dyrektor kreatywny marki Off-White.
Typowe znaki Off-White, np. specyficznie umieszczone logo, pojawiają się na koszulkach i bluzach zadrukowanych w obrazy mistrza. Można na nich znaleźć Madonnę w grocie oraz Świętą Annę Samotrzecią, a poza tym szkice i rysunki mistrza, włączając w to te przedstawiające męską anatomię.
„Chciałem zestawić ze sobą dwa widocznie różne światy: modę i sztukę wysoką. To ważna część całości mojej twórczości – udowadniać ludziom, że można dostać się do każdego miejsca, nie ważne jakby nie wydawało się ekskluzywne. Że można wyrażać siebie poprzez więcej niż jedno medium, czy dziedzinę sztuki. Myślę, że da Vinci był być może pierwszy artystą, który żył wedle tej zasady, którą ja sam również się kieruję” – dodał Abloh.
„Luwr zawsze był miejscem pełnym życia i inspiracji dla kreatywnych ludzi wszystkich epok. Jesteśmy podekscytowani mogąc obserwować, jak pałac i muzeum zainspirowały Virgila Abloha. Nasza współpraca z marką Off-White i wszechstronnie utalentowanym artystą dało nam możliwość wyciagnięcia ręki do nowej publiczności i tym samym zachęcenia ich do odwiedzenia Luwru” – mówił Adel Ziane, dyrektor relacji zewnętrznych Musée du Louvre.
Poza muzealnym sklepem z pamiątkami, kolekcję kapsułową można dostać też online oraz w sklepach stacjonarnych Off-White w Mediolanie i Paryżu.
Dzięki uprzejmości musée du Louvre
Zdjęcia do sesji wizerunkowej robione były Grande Galerie.
FacebookInstagramTikTokX