Amerykańskie linie lotnicze zachęcają do odwiedzenia Krakowa w kontrowersyjnym spocie. Władze nie kryją oburzenia

Autor: Monika Kurek
19-08-2019
Amerykańskie linie lotnicze zachęcają do odwiedzenia Krakowa w kontrowersyjnym spocie. Władze nie kryją oburzenia
unsplash.com
Rozważając różne wakacyjne destynacje, często przychodzą nam do głowy różne skojarzenia. To właśnie na tym mechanizmie amerykańskie linie lotnicze oparły swoją najnowszą strategię promocyjną.
American Airlines zaplanowały na przyszły rok otwarcie kilku nowych tras – klienci będą mogli polecieć m.in. do Budapesztu, Casablanki, Pragi, Tel-Awiwu czy Krakowa. Nowa oferta linii została zaprezentowana przez Wicedyrektora ds. planowania, Vasu Raja, w dość niekonwencjonalnym spocie. Raja po kolei wymienia kierunki, dodając przy tym, co warto w danym miejscu zobaczyć i odwiedzić. W Krakowie poleca po prostu napić się wódki z przyjacielem.
Uznanie alkoholu za największą zaletę miasta, wzburzyło zarówno urzędników państwowych, jak i samych mieszkańców Krakowa. Zwłaszcza, że pozostałe charakterystyki brzmią o wiele bardziej zachęcająco np. "Sprawdźcie plaże w Tel Awiwie", "Popłyńcie w rejs w Budapeszcie", czy też "Wybierzcie się na pokaz marionetek w Pradze".
"Koncepcja promocji nowego połączenia lotniczego do Krakowa, która znalazła swój wyraz w spocie American Airlines absolutnie nie wpisuje się w politykę turystyczną i promocyjną Krakowa, które jest postrzegane jako wyjątkowe miejsce UNESCO, przyciągające co roku licznych turystów, którzy w czasie swojego pobytu korzystają z bogatej oferty kulturalnej Krakowa. (...) Te fakty zostały pominięte przez specjalistów od reklamy tej linii lotniczej, którzy słabo przygotowali się do tego zadania, posługując się stereotypowymi wyobrażeniami o naszym kraju sprzed lat. Bardziej jednak smuci niska ocena preferencji własnych klientów przez marketingowców American Airlines" – czytamy w oficjalnym oświadczenia władz miasta Kraków.
Kraków zajmuje wysokie miejsca w rankingach zagranicznych portali takich jak Which? czy TripAdvisor. W zeszłym roku odwiedziła go rekordowa liczba 13 milionów turystów, przyjeżdżających zobaczyć na własne oczy Wieliczkę czy Stare Miasto, które od ponad 40 lat widnieją na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Poniżej znajdują się spot American Airlines oraz pełne oświadczenie władz miasta.
FacebookInstagramTikTokX